تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تدوین طرح حمایت از کالای ایرانی با تاکید بر کالای تولید استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 24 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: طرح عملیاتی حمایت از کالای ایرانی با تاکید بر کالای تولید چهارمحال و بختیاری تدوین شده است.
وی افزود: کاهش هزینه های تولید، تسهیل فرآیندهای صدور مجوز برای تولید کنندگان، حمایت از بنگاه های تولیدی و دانش بنیان کردن کالاهای ساخت استان، محیا کردن محیط کسب و کار کم هزینه و تمرکز بر بازار کشورهای منطقه از سیاست گذاری های طرف عرضه در حمایت از کالای ایرانی است.
عسگری تصریح کرد: منع خرید کالای خارجی با اعتبار دولتی، فرهنگسازی برای ترغیب مردم به مصرف اجناس داخلی، کاهش هزینه های نظام فروش و توزیع برای کالاهای ایرانی از سیاست های طرف تقاضا هستند.
وی افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخلی، تامین بازار بزرگ مصرف استان با تولیدات داخلی، ایجاد ظرفیت تولید در بخش های مختلف، تقویت تقاضا برای کالای ایرانی، تولید کالا مبتنی بر ذائقه شناسی مصرف کنندگان و تعامل مناسب با اقتصادهای منطقه با هدف توسعه صادرات کالای غیرنفتی برخی از اهداف طرح عملیاتی حمایت از کالای ایرانی برشمرد.
عسگری ادامه داد: تهیه آسان مواد اولیه مرغوب و تجهیزات مورد نیاز بخش تولید، تولید کالاهای رقابت پذیر برای برای شرایط غیر انحصاری، به حداقل رساندن هزینه تمام شده برای تولید کنندگان، ارتقاز کیفیت، قیمت رقابتی و ارائه خدمات مناسب کالاهای تولید داخل، نیازسنجی بازار و نگاه به مزیت های داخلی و ایجاد حساسیت ویژه برای مصرف کنندگان در خرید کالای داخلی از دیگر اهداف طرح عملیاتی حمایت از کالای ایرانی در استان هستند.
وی تاکید کرد:هدف این است برای کشور ارز آوری صورت گیرد و در همین راستا ارائه خدمات گردشگری از طریق ایجاد تاسیسات گردشگری به جذب توریست کمک خواهد کرد.
عسگری ورزش رفتینگ، ایجاد پل متحرک کنار دوپلان، پَرش از ارتفاع روی آب که در کشور تنها در استان وجود دارد را از پتانسیل‌های مطلوب برای جذب گردشگر خارجی در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد که لازم است مورد توجه قرار گیرند.
وی گفت: هر شهرستان نیز با داشتن یک هنر همانند سرمه دوزی، تولید گلیم می‌تواند در حمایت از کالای ایرانی نقش داشته باشد که این امر در طرح عملیاتی در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل نیازمند همکاری بین بخشی توسط دستگاه‌های اجرایی است تا بتواند سیاست‌های خود را در این خصوص انجام دهد.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان نیز اظهار کرد: برنامه‌های لازم برای بودجه سال جاری مصوب شده و لازم است دستگاه‌های اجرایی برای دریافت اعتبار، به این مهم دقت داشته باشند.
علیرضا شجاعی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی مرکز برنامه‌های خود را تنظیم کنند و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه دهند.
وی تاکید کرد: در خصوص حمایت از کالای ایرانی برنامه مناسبی تهیه شده که پس از تکمیل و نهایی شدن در قالب یک مراسم رسمی از آن رونمایی می‌شود.
شجاعی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی رویکرد خود را نسبت به برنامه ارائه شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در زمینه حمایت از صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کنند تا یک طرح کامل در زمینه حمایت از کالای ایرانی در استان اجرا شود.
وی گفت: برای کاهش هزینه تولید در استان مقرر شده در شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری در آن‌ها بالاتر از میانگین کشوری است و متاسفانه تمام شهرستان‌های استان این گونه هستند، از معافیت‌هایی برخوردار شوند که این مهم به عنوان یک ظرفیت در حال پیگیری است.
شجاعی خاطرنشان کرد: امسال جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و شبکه ملی فرصتی را در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد داد تا ظرفیت‌های اقتصادی استان را از طریق شبکه ملی معرفی کنند پس لازم است از این فرصت بهره مطلوب برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار