تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس امور عشایر شهرستان لردگان گفت: در پی تشدید پدیده خشکسالی و گرم شدن هوا، کمبود آب شرب برای عشایر کوچرو و دام آنها در مناطق ییلاقی این شهرستان محسوس است.
کد خبر: ۶۱۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 07 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن فتاحی بیشترین کمبود آب در مناطق عشایرنشین ییلاقی 'گلوار' سردشت، 'ریگ '، 'بید حیدربگ' و 'چارطاق 'از بخش های مرکزی، منج و خانمیرزا شهرستان لردگان است که روزانه 30 هزار لیتر به صورت سیار به این مناطق آبرسانی می شود.
وی گفت: با گرم تر شدن هوا نیاز به آب شرب تا 2 برابر این میزان نیز افزایش خواهد یافت.
فتاحی تعداد خانوار عشایر که با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند را بیش از 30 هزار خانوار به همراه 400هزار راس دام سبک برآورد و تصریح کرد: برای تامین آب مورد نیاز به چهار دستگاه تانکر حمل آب با کشنده خودروی سنگین مورد نیاز است.
رییس امور عشایر شهرستان لردگان، ضرورت حفر چاه عمیق در 5 منطقه عشایرنشین سطح شهرستان قبل از شروع فصل گرما را یادآور شد و تاکید کرد: در صورت استحصال آب شرب از سفره های زیرزمینی مناطق یاد شده، می توان بخشی از کمبود آب را برطرف کرد.
استان چهارمحال و بختیاری با 124هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین چهارمحال و بختیاری است.
شهرستان لردگان نیز به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت چهارمحال و بختیاری در 170 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار