تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تکمیل نخستین پاسگاه محیط بانی خیرساز استان در منطقه بازفت خبر داد و گفت: کلنگ این پاسگاه سال گذشته به زمین خورد و پس از اتمام ماه رمضان امسال افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 07 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی در جمع خبرنگاران استان، از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه در استان همزمان با هفته محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: تشکیل ستاد برگزاری هفته محیط زیست، پاکسازی طبیعی در سراسر استان، برگزاري جشنواره کودک و محیط زیست، برپایی نمایشگاه عکس تنوع زیستی، تعمیر، بازسازی و تجهیز برخی از پاسگاه‌های محیط بانی و کشیک شبانه‌روزی آتش از جمله این برنامه‌ها در استان است. 
وی از تکمیل نخستین پاسگاه محیط بانی خیرساز استان در منطقه بازفت خبر داد و افزود: کلنگ این پاسگاه سال گذشته به زمین خورد و پس از اتمام ماه رمضان افتتاح خواهد شد. 
احمدی در ادامه گفت: برنامه جامع آموزش زیست محیطی استان با همکاری دانشگاه‌های استان در حال تکمیل است که اجرای این برنامه می‌توانید موجب افزایش سواد و دانش زیست محیطی و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی شود. 
وی همچنین از آغاز طرح تدوین مدیریت زیست بومی تالاب گندمان در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: حفاظت و بهره‌برداری پایدار و خردمندانه برای دست یافتن به توسعه پایدار در آن منطقه از اهداف این طرح است. 
وی اضافه کرد: این طرح تا پایان سال تکمیل شده و به صورت اسناد بالادستی تبدیل خواهد شد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خشکسالی‌های پی در پی، عدم استفاده منطقی از منابع آبی، کاهش رطوبت و فرسایش خاک باعث شده بسیاری از نقاط استان به کانون تولید گردو غبار تبدیل شود، اضافه کرد: در سطح استان سه کانون محلی(دشت شهرکرد، دشت بروجن و دشت خانمیرزا) تولید ریزگرد وجود دارد. 
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری  53 روز درگیر گرد و غبار با منبع داخلی و خارجی(خارج از استان و خارج از کشور) بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار