تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 11 پروژه بازآفرینی شهری این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 10 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- صغری محمدعلیزاده در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار کرد: از سال 95 تاکنون اعتباری معادل 53 میلیارد ریال برای بازآفرینی شهرهای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این اعتبار در سال 95 جذب نشد و در قالب اسناد به سال گذشته موکول و در نهایت امکان جذب این اعتبار اوایل سال جاری فراهم شد.
محمدعلیزاده ادامه داد: تاکنون 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی به حساب چهارمحال و بختیاری واریز و هفت میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبار جذب شده است.
محمدعلیزاده طرح های بازآفرینی شهری استان را ساخت مدرسه هجرت مهدیه، کلینیک تخصصی چالشتر و اشکفتک، فضای سبز و پاتوق مهدیه، سالن ورزشی روباز اشکفتک، ساماندهی مسیل محلات الحاقی و دفع آب های سطحی و روکش آسفالت شهرکرد دانست.
سرپرست اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه با انتقاد از نبود همکاری دستگاه های اجرایی برای تهیه نقشه و برآورد هزینه طرح های بازآفرینی شهری تصریح کرد: از آن جا که مجری این طرح ها شرکت عمران و بهسازی شهری است، به نظر می رسد دستگاه های اجرایی تعلق خاطری به این طرح ها نداشته و اقدامات لازم برای اجرای سریعتر پروژه ها را به تاخیر انداخته اند.
بهروز فتاحیان ادامه داد: دستگاه های اجرایی که دارای طرح هستند، برای جذب اعتبارات مورد نیاز باید تا پایان شهریورماه جاری نواقص نقشه پروژه ها را بر طرف کرده و سریعتر در اختیار شرکت عمران و بهسازی شهری و اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند.
فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت عمران و بهسازی با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرکرد زمین های این شهرستان را به ارزش یکهزار میلیارد ریال در اختیار گرفته است، تاکید کرد: این شرکت موظف است تمامی اعتبار فروش این زمین ها را برای طرح های بازآفرینی شهرستان هزینه کند، در غیر اینصورت فرمانداری اجازه فروش این املاک را نخواهد داد.
حمید ملکپور تصریح کرد: این زمین ها متعلق به شهرکرد است و فرمانداری اجازه نمی دهد شرکت عمران و بهسازی اعتبارات فروش آن را در استانی دیگر هزینه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار