تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح سلامت رمضان 3 تن موادغذایی فاسد وغیربهداشتی از مراکز تولید و عرضه استان جمع آوری و معدوم شد.
کد خبر: ۶۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 10 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید راشد جزایری افزود: طرح سلامت رمضان در ایام ماه مبارک رمضان با هدف پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری های منتقله از آب و غذا و همچنین کاهش بار بیماری های غیرواگیر با کنترل نمک و روغن و ارتقای سطح سلامت جامعه تا 26 خردادماه جاری ادامه دارد.
وی تعداد مراکز تهیه، عرضه و فروش موادغذایی تحت پوشش را 11 هزار و 718 مورد اعلام کرد و گفت: طی این مدت پنج هزار و 378 مورد بازدید انجام شده است که از این تعداد برای 30 مورد اخطار نواقص بحرانی دریافت و 184 مورد اخطار نواقص غیربحرانی صادر شده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، تعداد موارد معرفی شده به مراجع قضایی را یکصد مورد و تعداد موارد تعطیل شده را 2 مورد اعلام کرد.
جزایری همچنین از صدور یکهزار و 80 مورد کارت بهداشتی جهت متقاضیان مراکز تهیه، عرضه و فروش موادغذایی در برنامه سلامت رمضان خبر داد.
وی، تعداد اماکن عمومی را سه هزار و 581 باب و اماکن بین راهی را 153 باب اعلام و تصریح کرد: در مجموع از این اماکن نیز یکهزار و 191 مورد بازدید به عمل آمده است و ضمن صدور 7 مورد اخطار نواقص بحرانی و 94 اخطار نواقص غیر بحرانی، 140 کارت بهداشتی برای این اماکن صادر شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد نمونه برداری از موادغذایی سنتی را 248 مورد، صنعتی 36 مورد، نمونه برداری از آب آشامیدنی را 255 مورد و استخرهای شنا را 12 مورد اعلام کرد.
جزایری خاطرنشان کرد: همچنین در همین مدت 28 مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار