در آستانه فصل گرما
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: با قرارگیری در فصل گرما 50 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.
کد خبر: ۶۱۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 12 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- تورج احمدپور افزود: خشکسالی های یک دهه گذشته سبب خشکیدگی تعداد بسیاری از چاه های تامین آب روستائیان شده است و این موضوع شهرستانهای لردگان و کوهرنگ را با بحران مواجه کرده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون منابع آب 20 روستای استان خشک شده و دبی سایر چاه ها نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.
احمدپور تصریح کرد: تلاش کرده ایم با آبرسانی سیار و اجاره چاه بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم و ماهانه در حدود 500 مترمکعب آب به مناطق روستایی انتقال داده می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 100 روستا در استان در دولت یازدهم و دوازدهم از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند، تصریح کرد: با این وجود همچنان 11 هزار و 700 نفر از روستائیان استان از طریق سیار آبرسانی می شوند.
درحالی که چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است اما بیش از 90 درصد نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می کند که با توجه به خشکسالی های یک دهه اخیر، تغییر اقلیم و تبدیل بارش ها از برف به باران، چشمه ها و سفره های آب زیرزمینی با افت شدید مواجه و تامین آب برای مناطق شهری و روستایی استان را با چالش جدی مواجه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار