تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد پرونده‌های مختومه در سال گذشته نسبت به سال 95 به میزان شش درصد افزایش داشته است و به 148 هزار و 983 فقره پرونده رسیدگی شده که مختومه شدند.
کد خبر: ۶۲۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 21 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– احمدرضا بهرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: وظایف رسانه بسیار خطیر است و در عرصه‌های رشد و تعالی، نقش دارند و طبق فرمایش امام خمینی (ره)، رسانه‌ها یک بنگاه هدایتی و تقویتی هستند.
وی توهین به اشخاص، ضرب و جرح، سرقت، صدمه بدنی غیرعمدی، تهدید، تخریب،تهمت، افترا، استفاده از الفاظ رکیک و نسبت‌های توهین آمیز، تصرف عدوانی و مزاحمت تلفنی و کلاهبرداری را از موارد فراوانی جرائم در استان برشمرد.
بهرامی تصریح کرد: دادگستری استان دارای 16 حوزه قضایی اعم از 9 شهرستان و هفت دادگاه است و در حال حاضر با 183 قاضی و 693 کارمند در حال انجام خدمت‌رسانی است.
وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های مختومه در سال گذشته نسبت به سال 95 به میزان شش درصد افزایش داشته است و به 148 هزار و 983 فقره پرونده رسیدگی شده که مختومه شدند.
بهرامی گفت: تعداد پرونده‌های وارد شده به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته 56 هزار و 847 فقره است که از این تعداد 56 هزار و 665 فقره پرونده مختومه شد و از این تعداد نیز 13 هزار و 153 فقره منجر به صلح و سازش شده است که درصد پرونده‌های صلح و سازش به قابل اصلاح 36 درصد بوده و همچنین  در این سال 18 فقره پرونده قتل، 34 فقره نزاع دسته جمعی و شش فقره درگیری منجر به صلح و سازش شد.
وی با اشاره به اینکه  چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد ندارد، گفت: کمپ‌های استاندارد سازی شدند تا افراد ضمن ترک اعتیاد آسیب‌های دیگری نببینند.
بهرامی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی استاندارد نیز مکلف شدند تا با رعایت رعایت استاندارد در آسانسورها، وسایل موجود در پارک‌ها و... از وقوع خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه گاهی فعالیت‌های غیرقانونی پزشکی در استان صورت می‌گیرد، تاکید کرد: به منظور مقابله با این فعالیت‌ها جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی متولی برگزار شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
بهرامی عنوان کرد: در سال گذشته آموزش مهارت‌های اساسی زندگی برای 6915 زوج در شرف ازدواج با برگزاری 362 کارگاه در شهرستان‌هایی همچون شهرکرد، بروجن، لردگان انجام شد.
معاون امور اسناد اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان علی اضغر سلیمان نیز گفت: این ادراه‌کل دارای 9 واحد ثبتی و 69 دفتر اسناد رسمی و 49 دفتر ازدواج و 21 دفتر طلاق در حال خدمت رسانی است.
وی احداث ساختمان اداری ناحیه دو شهرکرد و ساختمان اداری کوهرنگ، صدور اسناد مالکیت اراضی و دولتی برای 2242 فقره سند را برخی از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار