آقای «علوی» هنوز شما را حامی رئیس علوم پزشکی کردستان بدانیم؟
«سیداحسن علوی» یکی از نمایندگان استان است که از وی به عنوان حامی شاخص ادامه کار رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یاد می‌شود؛ به فرض صحت موضوع و با لحاظ حواشی که اخیراً پیرامون نقل سخنان «علوی» در سایت آن دانشگاه به وجود آمد این سؤال مطرح است که آیا رویکرد نماینده سنندج در قبال رئیس علوم پزشکی کردستان واقع‌بینانه‌تر خواهد شد؟
کد خبر: ۶۲۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 23 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، سایت علوم پزشکی کردستان 11خردادماه این سخنان را به نقل از «سیداحسن علوی» منتشر کرد: «نماینده مردم شریف شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ضمن ابراز رضایت، تجلیل و قدردانی از عملکرد مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان نظامند بودن و شفاف بودن سیستم بکارگیری و استخدام در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان داشت: هیچ‌گونه استخدامی خارج از قاعده و غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت نگرفته و بکارگیری نیروها بر اساس شایستگی و نیز بومی گزینی افراد بوده است که در این رابطه لازم است از رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تقدیر گردد؛ مهندس علوی ضمن تاکید بر اینکه، عده‌ای از افراد بدون هیچ‌گونه سند و یا مدرکی به انتشار اخبار مربوط به استخدامی‌های غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌پردازند...».

نماینده سنندج بعداً این خبر را تکذیب کرد و خواستار اصلاح آن شد؛ اما سایت دانشگاه بدون اصلاح خبر قبلی در خبری دیگر با عنوان «اصلاحیه خبر» این بار مدعی نقل «عین اظهارات» «علوی» شد و ایضاً ادعا شد که اصلاح خبر قبلی «در جهت شفاف‌سازی و رعایت امانتداری» انجام شده است و این بار به نقل از وی نوشت: «کسانی که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان سر کار آمده‌اند مگر کی هستند، همه بچه‌های این استان هستند و اگر از خارج استان کسی بکارگیری شده است باید جلویش را گرفت من هم جلویش را می‌گیرم».

در پایان به اصطلاح «اصلاحیه خبر» هم این استدلال غیرحرفه‌ای درج شد: «در ضمن درج مطلب قبلی در خصوص اظهارات جناب آقای مهندس علوی صرفاً برداشت خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بوده است».

اما با تأمین نشدن نظر «علوی»، وی در تماس تلفنی با خبرنگار تابناک کردستان، پرده از واقعیت اظهارات خود برداشت و با ارسال فایل صوتی سخنانش، خواستار شفاف‌سازی شد، آنچه در ادامه می‌آید اصل اظهارات این نماینده است.

«سیداحسن علوی ضمن تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خاطر برگزاری ضیافت افطار بیمارستان قدس به سختی انجام کار در استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کسی بتواند در کردستان کار کند و در تیررس افرادی که قلم می‌زنند نباشد خیلی مهم است؛ فرد هرطوری که کار کند علیه او خواهند نوشت.

وی با اشاره به دو دوره خدمت خود در کسوت نمایندگی مردم در مجلس گفت: تمام تلاش بنده خدمت به امثال کسانی است که در این مکان هستند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به اینکه برخی افراد قلم می‌زنند که چه کسانی سر کار آمده‌اند تصریح کرد: جلو کسانی را که با وجود دارا بودن سر کار آمده‌اند بگیرید؛ کدام فرد دارا حاضر است در چنین مکانی با وجود سختی کار نگهبانی بدهد.

وی با طرح این سؤال که چه کسانی سر کار آمده‌اند گفت: کسانی که سر کار آمده‌اند بچه‌های این استان هستند؛ اگر از جایی دیگر آمده جلو او را بگیرید، بنده هم جلو او را می‌گیرم.

علوی خطاب به واحدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: اگر کسانی که دارا هستند و سر کار آمده‌اند این امر خطاست؛ اگر فرزند فردی مانند بنده سر کار آمده این امر خطاست.

وی خاطر نشان کرد: نباید اگر دو نفر برای نگهبانی چنین محیطی که کار بسیار سختی است سر کار آمده‌اند، این موضوع را به چالش کشید».

با مقایسه اظهارات «علوی» با آنچه سایت دانشگاه از وی نقل کرده بود بی‌اختیار یاد این جمله منتسب به «هیتلر» افتادم: «دروغ باید آنقدر بزرگ باشد که کسی باور نکند حقیقت چنین گستاخانه پایمال شده است»؛ حالا اگر نقل این جمله سبب شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یک بار دیگر به اتهام «افترا ـ نشر اکاذیب ـ تشویش اذهان عمومی» در دادسرا از نگارنده شکایت کند، این‌بار هم، ملالی نیست.

راستی، پیرامون افشاگری «علوی» درباره مسائل مرتبط با علوم پزشکی در گفت‌وگوی تلفنی انجام شده در آینده به تفصیل خواهیم نوشت؛ و شاید بد نباشد همین‌جا از این نماینده بپرسیم با وجود آنچه اتفاق افتاده و با قبول این فرض که وی از نمایندگان حامی رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده آیا هنوز قائل به حمایت از ادامه کار رئیس دانشگاه هست یا رویکردش در قبال او واقع‌بینانه‌تر شده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار