رئیس اداره امور زکات چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره امور زکات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمپین اخیر معاندان علیه کمیته امداد نتیجه عکس داشت، گفت: امسال با افزایش زکات فطره در استان روبرو هستیم.
کد خبر: ۶۲۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 23 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سید علی هاشمی با اشاره به اینکه مبلغ جمع‌آوری شده زکات فطره مردم چهارمحال و بختیاری در سال گذشته در صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی 98 میلیون تومان بوده است، گفت: مبلغ کلی تجمیع شده زکات فطره طی سال گذشته در استان یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود.
رئیس اداره امور زکات چهارمحال و بختیاری افزود: امسال تا روز پنج‌شنبه هفته گذشته مبلغ نقدی جمع‌آوری شده زکات فطره 134 میلیون و 539 هزار تومان بوده و مبلغ زکات فطره تجمیع شده در استان به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی کمپین اخیر معاندان علیه کمیته امداد امام خمینی با هدف ضربه زدن به اقتدار نظام است، اضافه کرد: نه تنها این کمپین به هدف خود نرسید بلکه ما با افزایش زکات فطره در استان مواجه شدیم.
هاشمی با اشاره به اینکه بر اساس قوانین موجود مبلغ جمع‌آوری شده زکات تنها در خود محل خرج می‌شود، ادامه داد: در برخی از کشورهای عربی صندوق‌هایی با محوریت کمیته امداد وجود دارد که مبالغ جمع‌آوری شده در این صندوق‌ها در خود محل به مستمندان داده می‌شود.
رئیس اداره امور زکات چهارمحال و بختیاری گفت: مبلغ نقدی جمع‌آوری زکات فطره بر اساس اولویت‌ها میان مستمندان تقسیم می‌شود و زکات جمع‌آوری شده در هر محل نیز با توجه به صلاح‌دید روحانی حاضر در بین فقرا تقسیم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار