استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تجمیع روستاهای پراکنده منطقه دیناران شهرستان اردل شد.
کد خبر: ۶۲۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 24 June 2018
به ‌گزارش تابناک شهرکرد– به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی به همراه نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای دیدار از روستاهای منطقه دیناران به شهرستان اردل سفر کرده بودند، اظهار کرد: هم اینک روستاهای این منطقه پراکنده و دارای وضعیت بسیار نامناسبی است و خواستار تجمیع روستاهای پراکنده منطقه دیناران شهرستان اردل شد.
وی افزود: برای توسعه بخش دیناران باید آب رودخانه این منطقه به زمین‌های کشاورزی منتقل تا توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه محقق شود.
عباسی تصریح کرد: با ادامه احداث 8 کیلومتر مسیر روستایی باقی مانده از مسیر منطقه دیناران به خوزستان، زمینه حضور گردشگران به این منطقه و بهره‌مندی از شرایط مطلوب آب و هوایی را فراهم می‌شود.
وی یادآور شد: آموزش و ترویج کشاورزی، انتقال آب، اصلاح بذر و نژاد محصولات کشاورزی باید هر چه سریع تر در منطقه دیناران انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی و استقرار اورژانس جاده‌ای و آتش‌نشانی باید در اولویت برنامه‌های مسئولان مرتبط قرار گیرد.
وی افزود: مطالعه، طراحی و اجرای علمی زیرساخت‌ها برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی ناشی از بی توجهی به مسائل کارشناسی بایستی مورد توجه طراحان، برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران باشد.
عباسی تاکید کرد: بکر بودن منطقه دیناران فرصت بسیار مطلوبی به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری برای تجمیع روستاهای منطقه دیناران شهرستان اردل باید مطالعات دقیق و جامعی انجام دهد.
منطقه دیناران از توابع شهرستان اردل جزء مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری و دارای ظرفیت کشاورزی و دامپروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار