تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امورعشایر چهارمحال وبختیاری گفت: با استقرار کامل عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی در بهار امسال، افزون بر سه هزار و 200 تن ارزاق و مایحتاج ضروری با قیمت مصوب بین عشایر توزیع شد.
کد خبر: ۶۲۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 30 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور اظهار کرد: تعداد 120 فروشگاه ثابت و سیار و یک اتحادیه تعاونی وظیفه توزیع اقلام مورد نیازعشایر را در مناطق ییلاقی برعهده دارند.
وی واکسیناسیون دام ها، تامین امنیت و توزیع مایحتاج ضروری را از جمله وظایف ذاتی و خدمات قابل ارائه به این قشر مولد اعلام کرد.
حسین پور همچنین تامین سوخت فسیلی، سیلندر گاز و توزیع آرد سهمیه ای با قیمت یارانه ای را از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر استان ذکر کرد.
وی با تاکید بر تقویت تشکل های کشاورزی برای تامین نهاده های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورت سازگاری شرایط اقلیمی، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می شود.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختنیاری تصریح کرد: برای رفع کمبود علوفه و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمزعشایر نیز امسال بیش از70 هزار تن محصول جو داخلی و خارجی تامین و برای تامین خوراک دام سبک عشایر مستقر در مناطق ییلاقی توزیع خواهد شد.
وی حمایت غیرمستقیم افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده های لبنی در بین عشایر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را ازعمده وظایف مسئولان عنوان کرد.
وی انتقال آب شرب 'بادره' به دشت دیناران، احداث جاده بادره به ده دلی، تامین آب شرب و کشاورزی عشایر'دنگان' را از دیگر طرحهای عمرانی و خدماتی سال جاری در شهرستان اردل عنوان کرد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 124 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه 1.5 میلیون راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار