تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دستگیری باند فروش اشیاء تاریخی در شهرکرد خبر داد .
کد خبر: ۶۲۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 01 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سرهنگ محسن زمانی اظهار کرد: روز گذشته پیرو اخبار واصله از منابع و مخبرین محلی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی  و با همکاری پلیس آگاهی استان ، فرماندهی یگان حفاظت استان موفق به  متلاشی کردن یک باند 3 نفره فروش اشیاء تاریخی در شهرکرد شد که در این رابطه دو متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و یک نفر در فاصله‌ای دورتر از محل حادثه متواری شد.
وی با اشاره به اینکه موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است و تحقیقات برای شناسایی متهم دیگر ادامه دارد، افزود: از این متهمان تعداد 19 مجسمه بدل کشف و ضبط شد.
زمانی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می‎‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره‌های 33342912 و 33335158 تماس بگیرند.
به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی – فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار