معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات نمد تولیدی استان سالیانه بیش از 200 تا 250 هزار دلار ارزآوری به همراه دارد.
کد خبر: ۶۲۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 03 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد رئیسی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از لحاظ تولید، اشتغال و تعداد هنرمند در حوزه صنایع دستی نمد رتبه اول کشوری را دارا است، گفت: سالیانه بیش از 40 تن نمد در استان تولید می‌شود که حدود 20 تا 25 درصد این تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرات نمد سالیانه بیش از 200 تا 250 هزار دلار ارزآوری به همراه دارد، افزود: عمده صادرات نمد استان به آمریکا و سوئد است که با وجود شرایط بین‌المللی باید به دنبال ایجاد بازار فروش در کشورهای اروپایی باشیم.
وی با اشاره به اشتغالزایی بیش از 500 نفره به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رشته صنایع دستی نمد، اضافه کرد: در حال حاضر در استان 15 کارگاه صنعتی و 250 کارگاه خانگی در زمینه تولید نمد فعالیت می‌کنند.
رئیسی با اشاره به اینکه قطب تولید نمد در چهارمحال و بختیاری در شهرهای شهرکرد و بروجن است، ادامه داد: تولیدات نمد استان به دلیل کیفیت و تنوع کاربردی بالا دارای فروش صد در صد و درآمدزایی مناسبی هستند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: علاقه‌مندان به یادگیری این هنر می‌توانند به صورت استاد-شاگردی و یا شرکت در کارگاه‌های آموزشی در این زمینه فعالیت داشته باشند.
وی افزود: در روز گذشته با حضور مدیران شهرستان شهرکرد در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دفاعیه‌ای برای ثبت شهرکرد به عنوان شهر نمد کشور صورت گرفت که امیدواریم با موافقت داوران، نمد به عنوان برند شهرکرد ثبت کشوری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار