تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر 20 نفر از افراد شامل بخش خصوصی، دستگاه‌های مربوطه، بانک‎ها، برنامه و بودجه و استاندار به عنوان ناظر برای کار جهادی در کنار یکدیگر به مدت سه ماه فعالیت کنیم، قطعا استان متحول خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 03 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: دلیل عقب ماندگی و رتبه اول بیکاری در استان به دلیل نداشتن تحرک است، در صورتی که تحرک وجود داشته باشد آمار بیکاری کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر، استان سوم و پیشروی کشور است، افزود: در پرداخت تسهیلات 18 درصدی استان سوم کشور هستیم در حالی که در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری از آخر، استان دوم یا سوم هستیم، حال این سوال مطرح است که متقاضیان به قدری نیازمند تسهیلات 18 درصدی بوده‌ که به سمت آن رفته‌اند و نیازی به تسهیلات روستایی و عشایری نداشتند.
عباسی گفت: علت اصلی بیکاری در استان باید مشخص شود با این حال که روز به روز نرخ بیکاری افزایش می‌یابد و این نیازمند تجزیه و تحلیل است که ممکن است عددسازی انجام شده و یا برای استخراج آمار بیکاری به محل‌هایی مراجعه می‌شود که آمارها نادرست استنباط می‌شوند.
وی تاکید کرد: اگر آمار نباشد برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل به درستی صورت نمی‌گیرد زیرا بر اساس برنامه و آمارها می‌توان تجزیه و تحلیل انجام داد بنابراین در این زمینه جای تامل دارد.
استاندار گفت: آمارگیری بر اساس خود اظهاری تهیه می‌شود که لازم است خود ما واقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم.
وی بیان کرد: لازم است از امروز شش نفر با هماهنگی مدیریت برنامه‌ریزی و معاون امور هماهنگی و توسعه منابع انسانی استانداری انتخاب شوند و بحث نیاز به تحرک بیشتر را بررسی کنند، باید میزان تاثیرگذاری هر کدام از عوامل از جمله سرمایه‌گذاران، فرایند سرمایه‌گذاری، بانک‌ها، عوامل مدیریتی و عوامل بازدارنده در بحث بیکاری تا جلسه آینده بررسی شود.
عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: برای جلسه آینده باید دستگاه‌ها طرح‎هایی که از محل صندوق توسعه ملی با ذکر تعداد طرح و مبلغ برای پرداخت به بانک معرفی کرده مشخص کنند در غیر این صورت باید دلایل توضیح داده شوند.
وی تاکید کرد: لازم است شرایط پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی تشریح شود و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اطلاع رسانی کرده تا مردم با رسته‌های غیر مرتبط ثبت‌نام نکنند.
استاندار در ادامه با اشاره به طرح حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی بسیار استراتژیک است که باید تولید کننده بر اساس رقابت‌پذیر بودن حمایت شود به گونه‌ای که کالای تولیدی ارزان، به روز و مشابه کالای خارجی باشد تا بتواند بازار داخلی و خارجی را تصرف کند.
استاندار با بیان اینکه دو چالش مهم آب و بیکاری در استان وجود دارد، گفت: رتبه نخست استان در زمینه بیکاری در انجام وظایف تغییری ایجاد نخواهد کرد و لازم است وظایف به درستی انجام شوند.
وی تاکید کرد: لازم است اتاق فکری برای ایجاد اشتغال جوانان در استان تشکیل شود.
عباسی تاکید کرد: اگر 20 نفر از افراد شامل بخش خصوصی، دستگاه‌های مجری، بانک‎ها، برنامه و بودجه برای کار جهادی به مدت سه ماه فعالیت کنند، قطعا استان متحول خواهد شد در غیر این صورت روزی مردم به حساب ما خواهند رسید، بنابراین لازم است بیش از گذشته همت کرد تا شعار سال و اهداف دولت محقق و در این میان رضایت مردم جلب شود.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری و نظارت طرح حمایت از کالای ایرانی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان محول شده به این معنا که بخش خصوصی حق دارد، بخش دولتی را به چالش بکشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار