در پی خشکسالی‌ها پی در پی صورت گرفته است
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌های پی درپی در منطقه گفت: میزان برداشت گیلاس در استان در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش می یابد.
کد خبر: ۶۲۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 05 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه درحال حاضر 21.5 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گلخانه‌ها اختصاص یافته است، گفت: 61 واحد گلخانه در استان فعال است.
وی افزود: از این مقدار 6 هکتار گلخانه گل شاخه بریده رز، چهار هزار مترمربع گل آلوسترومریا، 12 هکتار سبزی و صیفی و 3.5 هکتار توت فرنگی است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جاری 6 میلیون گل شاخه‌بریده رز، چهار هزار گل شاخه‌بریده آلوسترومریا، دو هزار و 400 تن سبزی و صیفی و 200 تن توت‌فرنگی در استان تولید شود.
شیرانی اضافه کرد: در هر هکتار از گلخانه‌های استان 10 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه برداشت گیلاس در چهارمحال و بختیاری از اوایل تیرماه آغاز و تا نیمه اول خردادماه ادامه دارد، گفت: 684 هکتار از اراضی استان به کشت گیلاس اختصاص دارد که از این مقدار 591 هکتار به صورت نهال و مابقی بارور هستند.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته 370 تن گیلاس در استان برداشت شده است، گفت: امسال باتوجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود بارش کاهش 30 درصدی برداشت گیلاس را در استان خواهیم داشت.
شیرانی افزود: ارقام غالب در استان سیاه تک دانه مشهد، پیش‌رس، زرد دانشکده و تعدادی از ارقامی خارجی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار