طی سه روز آینده؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه روز آینده با پایین آمدن کیفیت هوا در ساعاتی از بعدازظهر وضعیت برای گروه حساس ناسالم می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 05 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره گفت: طی سه روز آینده وزش با نسبتاً شدید موجب ایجاد کانو‌ن‌های داخلی گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری خواهد شد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرعت باد به 60 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، افزود: در این مدت با پایین آمدن کیفیت هوا در ساعاتی از بعدازظهر وضعیت برای گروه حساس ناسالم می‌شود.
وی اضافه کرد: دمای هوای چهارمحال و بختیاری تا اوایل هفته آینده با یک تا دو درجه کاهش همراه خواهد بود.
قطره با اشاره به کاهش 46 درصدی میزان بارندگی در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: خشکسالی‌های 10 ساله و کمبود بارش‌های فصل پاییز و زمستان در سال گذشته باعث کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی در منطقه شده است؛ درختان مثمر از جمله گردو به این تنش میزان بارندگی حساس هستند و به همین علت امسال در استان با کاهش باردهی این محصولات روبه رو هستیم.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: اثرات این خشکسالی‌های پی‌درپی با یک سال پربارش جبران نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 85 تا 90 درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، افزود: با مدیریت منابع آبی، تجهیز سیستم‌های آبیاری و تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی می‌توان قدم بزرگی برای کاهش مصرف آب برداشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار