رئیس پلیس راه استان:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماه امسال تردد در محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 05 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– سرهنگ رحمت‌الله نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به انجام تست سلامت رانندگان وسایل نقلیه باری، اظهار کرد: در سه ماه سال جاری بالغ بر 420 فقره تست سلامت انجام شده که 242 فقره مثبت بوده است و در این راستا اقدامات قانونی انجام شده است.
وی افزود: در سه ماه امسال 127 جلد دفترچه پایه یکم و 88 جلد دفترچه پایه دوم صادر شده است.
نجفی خط‌ کشی محورها و تعویض تابلوهای سوخته، آموزش ناوگان بار عمومی مسافر، آموزش موتورسیکلت سواران و ادوات کشاورزی و تعامل با دهیاران و بخشداران را از جمله اقدامات عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه تردد در محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در سه ماه امسال، فقره فوتی 38 درصد افزایش، تعداد متوفی 46 درصد افزایش، فقره جرحی پنج درصد کاهش، تعداد مجروحین 13 درصد افزایش و تصادف خسارتی 55 درصد افزایش یافته است.
نجفی گفت: طی این مدت 64 درصد از تصادفات مربوط به سواری ، وانت‌بارها 21 درصد، کامیون هشت درصد، شش درصد تصادفات به موتور سیکلت و یک درصد به سایر وسایل نقلیه اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادف با موتورسیکلت 21 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: انحراف به چپ با 22 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 32 درصد، عدم توجه به جلو 20 درصد و عدم رعایت حق تقدم 11 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است در این مدت چهار هزار و 625 فقره اعمال قانون ناشی از انحراف به چپ گزارش شده که دو هزار و 330 دستگاه توقیف شد، همچنین یک هزار و 66 برگ اعمال قانون توسط دوربین‌های سیار و 9 هزار و 620 فقره اعمال قانون توسط دوربین‌های ثابت ناشی از تخطی از سرعت مطمیئنه به ثبت رسیده است.
رئیس پلیس راه استان گفت: 71 درصد تصادفات، ساعت 12 ظهر تا 24 رخ داده به طوری که در ساعات 16 تا 20، 29 درصد، 12 تا 16 با 22 درصد و تصادفات در ساعت 20 تا 24، 20 درصد بوده است.
وی با اشاره به اینکه در استان استراحتگاه بین راهی به تعداد کافی وجود ندارد، تصریح کرد: 32 درد تصادفات 30 کیلومتر مانده به شهرها و 68 درصد تصادفات 30 کیلومتر بعد از شهرها رخ داده است.
نجفی ادامه داد: همچنین 91 درصد تصادفات در محورهای اصلی، هشت درصد راه‌های روستایی و یک درصد مربوط به راه‌های فرعی بوده است، همچنین هشت درصد تصادفات با عابرین پیاده و 24 درصد مربوط به واژگونی بوده است.
وی با اشاره به وجود یک پیچ به ازای هر کیلومتر در محورهای استان، خاطرنشان کرد: واژگونی‌ها ناشی از تجاوز از سرعت مطمئنه بوده که لازم است رانندگانی که به تازگی گواهی‌نامه دریافت می‌کنند با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از ارتکاب تصادفات حادثه‌ساز، سبقت، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز پرهیز کنند.
نجفی گفت: بیشترین سرعت مربوط به پلاک‌های 71 و 81 بوده که چهارمحال و بختیاری از میانگین سرعت کشوری چهار نمره بالاتر است، همچنین در تصادفات رتبه 29 کشوری را دارا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار