مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری عنوان کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از جوجه‌آوری سه هزار قطعه کاکایی در تالاب‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 07 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی از حضور بی‌سابقه پرندگان خانواده کاکایی‌ در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار قطعه از این نوع پرنده در تالاب گندمان و چغاخور زادآوری و تابستان‌گذرانی می‌کنند.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: کاکایی بزرگ، کوچک، خزری، صورتی، ارمنی، سرسیاه، پشت سیاه و چشم سفید از انواع این پرنده در تالاب‌های استان هستند.
وی با بیان اینکه کاکایی سرسیاه اغلب در دریاچه ارومیه زادآوری داشته است، اضافه کرد: طول بدن این پرنده 35 سانتی‌متر است و نر و ماده هم‌شکل هستند.
احمدی با اشاره به اینکه این پرنده اجتماعی است و به‌صورت کلنی زندگی می‌کند، ادامه داد: آب‌های آرام و کم‌عمق محل مناسبی برای زندگی این پرنده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: جوجه‌آوری این پرنده از اواخر فروردین‌ماه آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و پرورش جوجه‌ها نیز یک ماه به طول می‌انجامد.
گفتنی است؛ در حال حاضر ۳۵ هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های بین‌المللی گندمان و چغاخور تابستان‌گذرانی می‌کنند.
تالاب چغاخور از تالاب‌های بین‌المللی کشور است که در حوزه شهرستان بروجن قرار دارد، فاصله این تالاب تا مرکز چهارمحال و بختیاری، حدود 60 کیلومتر است.
تالاب بین‌المللی گندمان در نزدیکی شهر گندمان و تالاب بین‌المللی چغاخور، در شهرستان بروجن قرار دارد و دارای 980 هکتار وسعت و دو هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا است.
این تالاب یکی از 10 تالاب برتر ایران است که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی « لندن – 1352 » به ثبت رسیده است و یکی از 105 زیستگاه مهم پرندگان کشور به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار