رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هرگونه سوء استفاده از کارت های بازرگانی در این استان ناممکن شده است.
کد خبر: ۶۲۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 07 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سوء استفاده از کارت های بازرگانی طی سال های گذشته به عنوان یکی از چالش های سیستم مالیاتی مطرح بوده است، بگونه ای که برخی افراد کم سواد و بی اطلاع از مقررات با دریافت کارت های بازرگانی در ازای مبالغ ناچیزی آن را در اختیار افراد فرصت طلب قرار می دادند.
این درحالی است که سودجویان با انجام فعالیت های اقتصادی به نام صاحب کارت، هزینه های مالیاتی هنگفتی به دارندگان این کارت ها تحمیل می کردند.
در این راستا، ساماندهی صدور کارت های بازرگانی توسط مسئولان امر همواره مطالبه مدیران امور مالیاتی بوده است.
در این پیوند سیاوش نظری، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال های 95 و96 تخلفی در زمینه کارت های بازرگانی در این استان گزارش نشده است.
وی بیان کرد: در گذشته براساس قانون تجارت، افراد با 23 سال تمام می توانستند تقاضای صدور کارت بازرگانی کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.
نظری افزود: این درحالی است که اینک صدور کارت بازرگانی تنها در گرو ارائه مدارک و بررسی آن در کمیته تخصصی، تائید کمیته و گذراندن دوره های آموزشی برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی است.
وی اظهار کرد: پس از صدور کارت نیز، محل فعالیت دارندگان این کارت ها بصورت دوره ای بازدید می شود.
نظری، داشتن حداقل مدرک دیپلم و سه سال فعالیت تجاری و ارائه مکان مشخص فعالیت برای بازدید های دوره ای کارشناسان اداره بازرگانی خارجی را از دیگر الزامات و شرایط لازم برای دریافت کارت بازرگانی عنوان کرد.
وی ادامه داد: تمدید کارت اشخاص حقیقی سالانه و اشخاص حقوقی (شرکت ها) بین یک تا پنج سال و در صورت تائید امور مالیاتی، اداره گمرک و عدم قاچاق کالا و ارز صورت می گیرد.
نظری درباره وضعیت صدور و تمدید کارت های بازرگانی در استان بیان کرد: امسال 13فقره صدور و 46 فقره تمدید کارت ثبت شده داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صدور پنج درصد کاهش (به دلیل کاهش تجارت) و میزان تمدیدی ها نیز 14فقره افزایش داشته است.
وی پیش بینی کرد؛ امسال به دلیل برگزاری انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان آمار تمدیدی ها نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.
به گفته رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری سال گذشته 74 فقره کارت بازرگانی صادر و 139 مورد تمدید شد که نسبت به سال 95 در زمینه صدور 12 درصد کاهش و در تمدیدها 18 درصد افزایش را نشان می دهد.
همچنین تاکنون یکهزار و 700 کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار