معاون سازمان پدافند غیرعامل:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: به دلیل توجه مدیریت آموزش دانشگاه‌ها، تنها به بحث‌های متداول خود ، شاهد یک عقب‌ماندگی علمی در حوزه پدافند غیرعامل هستیم.
کد خبر: ۶۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 07 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– علی مهدی‌پور در همایش پدافند غیرعامل با محوریت  تهدیدات زیست‌محیطی افزود: پدافند غیرعامل موجب کاهش‌ آسیب‌پذیری‌ها، ارتقا بازدارندگی در حوزه‌های تخصصی، تداوم خدمت‌رسانی و تسهیل مدیریت بحران در سطح کشور می‌شود.
وی افزود: پدافند غیرعامل یک برنامه علمی و تخصصی است که دانشگاه‌ها نقش بسیار موثری در این زمینه داشته و اگر به این بستر مهم نپردازند، بحث‌های علمی در سطح کشور توسعه پیدا نخواهد کرد.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: لازم است بحث پدافند غیرعامل در کشور مورد توجه دانشگاه‌های فنی و علوم‌پزشکی قرار گیرد.
مهدی‌پور با اشاره به آموزش و فرهنگ‌سازی در گستره پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: می‌بایست زیرساخت‌های فنی برای نیروهای تخصصی، در قالب آموزش‌های تخصصی توسط دانشگاه‌ها  انجام پذیرد.
وی در ادامه بیان کرد: نیاز است که حوادث و تهدیدات شناسایی شده، تغییرات و رویکرد خود را سنجیده و راهکارهای مقابله با تهدیدات تشخیص داده شود.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: لازم است که مصونیت در زیرساخت‌های کشور ایجاد شود و با پیش‌بینی‌ و اقدامات مورد نیاز، از وقوع آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود و یا به حداقل برسد.
مهدی‌پور تصریح کرد: اولین مشکلات در زیرساخت‌های تخصصی کشور، ایمنی است و اگر ایمنی نباشد نمی‌توان به امنیت رسید.
وی در ادامه بیان کرد: از سال 97 اولویت عملکرد در سازمان پدافند غیرعامل، امنیت بوده که لازم است توسط دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل و پدافند زیستی در استان به منظور شناخت، سناسایی، تشخیص و مقابله انجام گیرد.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تهدیدات، آسیب‌پذیری‌ها و پیامدهای اولیه و ثانویه از مولفه‌های اصلی پدافند غیرعامل بوده که لازم است تهدیدات شناسایی شده و آسیب‌پذیری‌ها را کاهش داد.
مهدی‌پور با اشاره به تهدیدات پدافند غیرعامل، گفت: تهدیدات طبیعی شامل حوادثی از بدنه یک حادثه طبیعی بوجود آمده و دشمنان از این حوادث سواستفاده می‌کنند و حادثه طبیعی را به حادثه غیرطبیعی تبدیل می‌کنند، لذا لازم است دستگاه‌های اجرایی ظرفیت و توانایی جداسازی حوادث طبیعی و غیر طبیعی را داشته و آن را مدیریت کنند.
وی خاطرنشان کرد:  در حوزه پدافند اقتصادی، امنیت سلامت، می‌تواند مصونیت را به بدنه کشور برساند.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: لازم است یک بانک اطلاعاتی جامع تشکیل شودکه این امر موجب تشخیص چالش‌ها در تمام حوزه‌ها به خصوص در حوزه زیستی شود.
 وی یکی از اقدامات مهم این سازمان را در سال گذشته، ارتقا ظرفیت آزمایشگا‌های جامع دانست و گفت: استفاده از شبکه آزمایشگاهیی، ظرفیت‌های بالقوه‌ای به منظور ایجاد و افزایش بخش‌های مورد نیاز است.
مهدی‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل، خودکفایی امری بسیار مهم است و تحقق این امر موجب می‌شود تا دشمن ظرفیت‌ها را در اختیار نگیرد.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان گفت: لازم است که کنترل و بازرسی بسیار درست و مطلوبی نسبت به مواد وارداتی به کشور توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار