معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 37 درصدی تولید عسل در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 08 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سام مردانی با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال گذشته 157 هزار کلنی زنبور در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: در این زنبورستان‌ها یک هزار و 500 نفر به‌صورت مستقیم و 900 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار هستند.
 معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش چهار درصدی کلنی‌های موجود در استان خبر داد و افزود: میانگین تولید عسل در هر کلنی 9.6 کیلوگرم است که امسال به میزان 2.2 کیلوگرم در هر کلنی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سالیانه 151 هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، اضافه کرد: میزان تولید عسل در سال جاری 37 درصد افزایش یافته است.
مردانی با اشاره به اینکه عسل تولیدی در چهارمحال و بختیاری به دلیل تنوع گیاهان شهدخیز از کیفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: عسل تولیدی در استان به استان‌های اصفهان و تهران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس فرستاده می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زنبورداران با سرد شدن هوا به استان‌های جنوبی کشور کوچ می‌کنند، گفت: در فصول گرم سال زنبورداران در اکثر مناطق استان خصوصاً کوهرنگ مستقر می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار