تابناک چهارمحال وبختیاری- بازیگر سینما و تئاتر گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در برهوت غربت کتاب، فرصت مغتنی را برای حیات و تداوم امر کتاب و کتابخوانی در جامعه فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۲۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 11 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پیام دهکردی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی کار بی نظیر، قدمی درخشان و اتفاق در خور تحسینی است به شرط اینکه بتواند به بازتولید اندیشه ها در قالب قصه و حکایت بیانجامد.
وی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که کتاب عنصر کارآمدی است که در سالهای اخیر با هجوم تکنولوژی و شبکه های مجازی آرام آرام نقش کتاب در زندگی افراد کاهش یافته و ما از کتابخوانی به تیترخوانی تنزل یافته ایم.
دهکردی، لازمه ارتقای جامعه را امر کتابخوانی دانست و گفت: آنچه جامعه ما را ارتقا می دهد، کتابخوانی است و از آن مهم تر عمیق خوانی است تا مفاهیم را درک و در آن تامل کنیم، این در حالی است که اکنون از مرحله تیترخوانی هم عبور کرده و به تیتربینی رسیده ایم.
این بازیگر سینما و تئاتر تصریح کرد: جامعه امروزی ما حتی تیتر را هم نمی خواند و فقط آن را می بیند که این یک خطر جدی و نیازمند جهادی عمومی از طرف مردم و مسئولان است.
دهکردی افزود: یکی از این اقدامات جهادی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است و امید می رود سال به سال شاهد نتایج مطلوب آن بر افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.
وی ادامه داد: نقش جشنواره کتابخوانی رضوی از یک سو رفتن به سمت بسط و گسترش کتابخوانی در بین مردم جامعه و از سوی دیگر پیاده سازی اندیشه های امام رضا (ع) است که تحقق این دو هدف مهم، نیازمند برنامه ریزی عمیق است.
این هنرمند عرصه سینما و تئاتر خاطرنشان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی آغوش خود را به سمت همه مفاهیم متعالی و همه اقشار باز کرده و هر سال شاهد رشد این جشنواره بوده ایم.
جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز کرده است و امسال هشتمین دوره آن در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار