رئیس مرکز بهداشت استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به جمعیت حدود 950 هزار نفری در استان با 270 خانوار، گفت: نقاط حاشیه نشین استان در طرح تحول سلامت شناسایی شدند و دارای 16 هزار و 400 نفر جمعیت هستند.
کد خبر: ۶۳۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 15 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- راشد جزایری در کارگاه کشوری مکان‌یابی جمعیت‌های پر خطردر شهرکرد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دارای 9 شبکه بهداشت و درمان، 122 مرکز خدمات جامع، 321 خانه بهداشت، 495 مراقب سلامت، 181 پزشک خانواده و 9 کارشناس ستادی است.
وی با اشاره به جمعیت حدود 950 هزار نفری در استان با 270 خانوار، افزود: نقاط حاشیه نشین استان در طرح تحول سلامت شناسایی شدند و دارای 16 هزار و 400 نفر جمعیت هستند.
جزایری تصریح کرد: پنج نقطه آسیب‌پذیر با جمعیت 10 هزار و 500 نفر نیز در استان شناسایی شده که با حمایت مسئولان برنامه عملیاتی برای کاهش آسیب در این مناطق در حال اجرا است.
وی اعتیاد، افسردگی و رفتارهای پرخطر همانند خودکشی را از آسیب‌های اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: استان در سال گذشته دارای رتبه نخست بیکاری در کشور شده و این روند ادامه دارد.
جزایری در ادامه گفت: در این شرایط نبود زیرساخت‌های اقتصادی و صعب‌العبور بودن استان از چالش‌های پیش‌رو برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: امید است این کارگاه نتایج مطلوب و ارزنده داشته باشد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

به گزارش ایسنا، این کارگاه کشوری با حضور کارشناسان سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار