تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه امسال آموزش و پرورش کشور به 420 هزار میلیارد ریال (42هزار میلیارد تومان) افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۳۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 17 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فریده اولادقبا در حاشیه سفر اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش و پرورش امسال 100هزار میلیارد ریال (10هزار میلیارد تومان) کسری بودجه دارد.
به گفته وی، در این حالی است که بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته 360هزار میلیارد ریال(36هزار میلیارد ریال) بود.
اولاد قباد اظهار کرد: نگاه دولت ها به آموزش و پرورش باید تغییر کند و در اولویت همه دولت ها باشد و نگاه بودجه ای به این نهاد علمی کشور بهبود یابد.
به گفته وی، این کمیسیون پیگیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مربوط به سال 96 و معوقات سالهای گذشته فرهنگیان است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری نمایندگان برای حذف کنگور به شکل فعلی نیز گفت:در این زمینه کمیسیون جلساتی در خصوص لحاظ کردن سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنگور با آموزش و پرورش و وزارت علوم داشته است.
اولادقبا در خصوص رعایت عدالت جنسیتی پذیرش در تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور، افزود: در خصوص عدالت جنسیتی در پذیرش دانشگاه ها نیز جلسات مکرری برگزار شد و این مساله مورد بررسی قرار گرفته است.
اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف به همراه تعدادی از معاونان وزرای مربوطه به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار