تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از مشاهده 2 قطعه گونه کمیاب«درنای طناز» نخستین بار در تالاب بین المللی گندمان شهرستان بروجن در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 08 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی افزود: مشاهده این گونه حمایت شده در تالاب گندمان و در فصل گرم تابستان نشان از وضعیت مناسب و اهمیت این زیستگاه بین المللی است.
به گفته وی، امسال لانه گزینی پرندگان و تابستان گذرانی پرندگان در تالاب های استان افزایش داشته است و هم اکنون بیش از 30 هزار قطعه پرنده از خانواده کشیم ها، چنگر، حواصیل، لک لک، اگرت، مرغابی، اردک از انواع پزندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب گندمان تابستانی گذرانی می کنند.
درنای طناز با 95 سانتیمتر طول و کاکل بلند و سفیدی که از پشت چشم شروع و در پس گردنش آویزان است، منقار خیلی کوچکی دارد که به آسانی از سایر درناها قابل تشخیص است.
پروبال درنای طناز به طور کلی خاکستری مایل به آبی و صورت و جلوی گردن و سینه اش سیاه است که به یک دسته پرهای سیاه دراز و آویزان منتهی می شود وشاه پرهای بالش نیز سیاه و انتهای سیاه رنگ شاه پرهای ثانوی داخلی آن خیلی بلند و بر روی دم آویزان است که از دم درناهای معمولی نیز کم پشت تر است.
تالاب بین المللی گندمان با یکهزار و 70 هکتار وسعت در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار