تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر جهاد کشاورزی بخش فلارد لردگان گفت: در پی خشکسالی های اخیر باغات مثمر این بخش با تانکر آبیاری سیار می شود.
کد خبر: ۶۴۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 11 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید سام میرستاری افزود: اکنون در پی تشدید خشکسالی و افت منابع آبی در منطقه ' گرداب اولیا' ، ' ابواسحاق' و 'شهریار' طرح آبیاری سیار به باغات مثمر سیب و گردو در بیش 10 هکتار آغاز شده است.
به گفته وی، با توجه به خشک شدن چندین دهنه چشمه و تعدادی رشته قنوات دائمی، آبرسانی از طریق تانکر به یکهزار و 86 هکتار از باغات شهرستان لردگان در این منطقه انجام می شود.
وی، هزینه انتقال هر تانکر آب 12هزار لیتری را 380 هزار ریال برآورد کرد و گفت:این هزینه توسط بهره بردار پرداخت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بخش فلارد لردگان تصریح کرد: طرح آبرسانی سیار تا پایان فصل تابستان با توزیع آب از طریق 600 تانکر 12هزار لیتری آب تامین شده از سرچشمه چشمه 'سندگان'، لردگان اجرا خواهد شد.
میرستاری، سطح باغات مثمر بخش فلارد را یکهزار و 200 هکتار برآورد کرد و گفت: با توجه به افت کم سابقه منابع آب، در سال زراعی جاری تولید محصولات باغی کاهش می یابد.
بخش فلارد لردگان با یک شهر و 69 روستا و 31 هزار نفرجمعیت در 180 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و
بختیاری قرار دارد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود، سطح زیرکشت این استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
شهرستان لردگان قطب کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار