تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: 42 بقعه متبرکه این استان در آستانه ماه محرم برای برگزاری ویژه برنامه طرح بصیرت عاشورایی مهیا شده است و میزبان عزاداران خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 09 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام حسن امیری افزود: 16 بقعه در شهرکرد، 15 بقعه در شهرستان لردگان، 6 بقعه در فارسان و 5 بقعه در شهرستان بروجن میزبان طرح بصیرت عاشورایی است.
وی ادامه داد: این برنامه در قالب اعزام مبلغ، برپایی ایستگاه های مشاوره، سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، تجمع هیات های عزاداری، جمع آوری و توزیع نذورات و اجرای برنامه های فرهنگی و بصیرتی اجرا می شود.
امیری با بیان اینکه 33 موقوفه در استان با هدف روضه خوانی و عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است، گفت: با وجود برخی تنگناهای اقتصادی مردم، عشق به اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) مانع از انجام کارهای خیر و دینی مردم مومن نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر هدایت موقوفات جدید به سمت اولویت های استان، تصریح کرد: رفع بیکاری، تسهیل در امر ازدواج و توسعه فعالیت های قرآنی سه اولویت مهم استان است که با ارائه مشاوره به واقفان تلاش می شود موقوفات جدید به این سمت هدایت شود.
امیری، با بیان اینکه هدفگذاری امسال جذب 80 موقوفه جدید است، افزود: این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون 10 موقوفه به ثبت رسیده و از هدفگذاری خود عقب هستیم.
وی، جذب مشارکتهای مردمی و سرمایه گذار بخش خصوصی را از مهمترین اهداف این نهاد عنوان کرد و گفت: تلاش شده تا با ایجاد وقف های مشارکتی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای توسعه بقاع متبرکه به قطب های تفریحی زیارتی ، در راستای تحقق این هدف گام برداریم.
یک هزار و 693 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است که از این تعداد 19 درصد موقوفات منفعتی، 63 درصد مسجد و 18 درصد حسینیه، تکیه، زینبیه، مهدیه و حوزه علمیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار