تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال وبختیاری گفت: 30 درصد مدارس استان تخریبی و 31 درصد نیازمند مقاوم سازی است.
کد خبر: ۶۵۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 13 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا براتی در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: هم اکنون 120 واحد فضای آموزشی با 700 کلاس درس در استان در اولویت تخریب و بازسازی قرار دارد.
به گفته وی، برای تخریب و بازسازی این مدارس با زیربنای 90 هزار مترمربع ، بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال
اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید 17 طرح آموزشی در قالب 12 مدرسه، 4 سالن ورزشی و یک نمازخانه تحویل آموزش و پرورش شده است.
براتی افزود: برای احداث این واحدهای آموزشی و فرهنگی با زیربنای بیش از 12 هزار مترمربع، حدود 130 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: از این تعداد 2 مدرسه و یک سالن ورزشی در شهرستان بروجن می باشد.
براتی به حضور چشمگیر خیران مدرسه ساز در شهرستان بروجن اشاره کرد و افزود: بنیاد برکت ساخت 2 مدرسه را در این شهرستان در دست احداث دارد.
رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: امسال در جشنواره خیرین مدرسه ساز ساخت 20 پروژه خیرساز در شهرستان بروجن تعهد شده است.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به دیدار معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از مدارس این شهرستان افزود: دیدار از مدارس استان در آستانه سال تحصیلی نشان دهنده احساس مسئولیت بالای مسئولان است.
خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: دولت و مجلس همگام و همراه هم در تلاشند تا کشور به پیشرفت دست یابد.
وی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط امروز برخی فرصت طلبان خواهان برهم زدن اتحاد و انسجام کشور هستند، اما همراهی مردم، دولتمردان ومسوولان می تواند مشکلات را رفع کند.
فرماندار شهرستان بروجن نیز گفت: 27 مدرسه در این شهرستان فاقد استحکام و تخریبی است و احداث 8 مدرسه جدید در این شهرستان ضروری است.
مسعود ملکی افزود: هم اکنون در شهرستان بروجن 15 هزار دانش آموز در 107 فضای آموزشی مشغول تحصیل هستند.
وی، از کمبود 16 فضای ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون 60 کلاس درس این شهرستان نیازمند هوشمند سازی است، که از این تعداد 40 کلاس در مناطق روستایی قرار دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر 2 روزه به چهارمحال وبختیاری از مدارس شهرستانهای بروجن، فارسان و شهرکرد دیدن می کند.
شهرستان بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار