در 5 ماهه ابتدای سال جاری صورت گرفت
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از کاهش 50 درصدی ابتلا به تب مالت در جامعه دامی استان خبر داد و گفت: موارد ابتلا در پنج ماهه نخست امسال به یک مورد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۵۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 16 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسینعلی سلطانی با اشاره به اینکه موارد بروز بیماری بروسلوز (تب مالت) در جمعیت گاو و گوساله چهارمحال و بختیاری طی چند سال اخیر سیر نزولی داشته است، گفت:  در پنج ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از دو مورد به یک مورد کاهش یافته است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، در پنج ماهه اول سال گذشته از تعداد چهار هزار و 26 مورد خونگیری گاو و گوساله دو رأس مبتلا به بروسلوز شناسایی شد، افزود: در مدت مشابه سال جاری از تعداد چهار هزار و 650 مورد خونگیری گاو و گوساله تنها یک رأس مبتلا به این بیماری شناسایی و گزارش شده است.
وی اضافه کرد: طی پنج ماهه گذشته تعداد 245 هزار و 638 رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده که نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است.
سلطانی از دامداران خواست؛ با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری لازم را داشته و به این وسیله در امر پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام سهیم باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار