تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل وقوع پدیده خشکسالی در یک دهه اخیر، نزدیک 80 درصد باغات این استان دچار خشکسالی و خسارت شده است.
کد خبر: ۶۵۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 17 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری دارای 40 هزار هکتار باغ است که از این سطح 14 هزار و 200 هکتار به بادام اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته، میزان خسارت ناشی از خشکسالی به باغات چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 100 میلیارد ریال برآورد می شود.
شیرانی یادآور شد: کاهش بارش و خشکسالی های مستمر باعث خشک شدن چشمه ها، کاهش دبی قنوات و کم آبی رودخانه ها، تغییر نوع و زمان بارش، چرای بی رویه و شخم و شیار در عرصه های ملی از مهمترین عوامل تهدید کننده گونه های گیاهی چهارمحال و بختیاری است.
چهارمحال و بختیاری در خشکسالی های یک دهه اخیر با کمبود یکهزار و 300 میلیمتری بارش ها مواجه شده که به اندازه بارش 2 سال این استان است.
چهارمحال و بختیاری امسال به عنوان هفتمین استان خشک کشور شناخته شد.
پیش از وقوع خشکسالی ها 65 درصد بارش های چهارمحال و بختیاری به صورت برف بود و این درحالی است که سال زراعی جاری میزان بارش برف استان به کمتر از 20 درصد رسید.
هم اینک سه درصد چهارمحال و بختیاری به خشکسالی شدید، 93 درصد خشکسالی متوسط و چهار درصد خشکسالی خفیف دچار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار