تابناک چهارمحال وبختیاری- زنگ مهر در مدارس استان با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان نواخته شد.
کد خبر: ۶۵۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 23 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– اقبال عباسی در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک به مناسبت فرار رسیدن سال تحصیلی، اظهار کرد: تلاش معلمان و دانش‌آموزان کمتر از تلاش رزمندگان نبوده زیرا که اگر علم و دانش نباشد، دفاع مقدس نیز فایده‌ای ندارد.
عباسی تصریح کرد: هنر و دانش مکمل و لازم و ملزوم هم هستند و بسیاری افراد با داشتن دانش، هنر بکارگیری دانش را ندارند و افرادی هستند که با وجود هنرمند بودن، دانش لازم را برای بکارگیری این هنر ندارند.
وی ادامه داد: امروز در این مکان مقدس حضور یافتیم تا یاد بگیریم با هنر و دانش چگونه زندگی کنیم و در ادامه چگونه و به چه کسانی خدمت کنیم.
استاندار با اشاره به ایام سوگواری محرم، گفت: امام حسین (ع) می‌دانست که با نیروی کم نمی‌تواند در مقابل دشمن بایستد، اما هدف بزرگی داشت و می‌خواست دین خدا توسط ظالمان از بین نرود.
عباسی گفت: انسانی که هنر و دانش ندارد بسیار موجود ضعیفی است اما همین انسان ضعیف با تعلیم و تربیت، آسمان‌ها، دریاها و زمین را در می‌نوردد.
وی اظهار کرد: در اهمیت دانش همین بس که با استفاده از گوشی تلفن همراه، صوت یک انسان از یک سوی دنیا به آن سوی دنیا ارسال می‌شود و اگر از دانش استفاده صحیح شود، بهترین‌ بهره را از آن برده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره اینکه شعار مهرماه، مهر حسینی وعاشورایی است، گفت: شعار امسال مدارس، «مدرسه تنها راه توسعه است» و به راستی مقدمه هر توسعه‌ای، توسعه نیروی انسانی است.
بهروز امیدی بیان کرد: تمام دنیا پس از قرن‌ها تجربه پی بردند که تنها راه توسعه، توسعه نیروی انسانی است و این توسعه از ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ...از مسیر مدرسه می‌گذرد.
وی با بیان اینکه صاحب‌نظران معتقدند اگر کوهی از طلا موجود باشد اما انسان‌های توسعه یافته نداشته باشیم، این سرمایه به خود خود به کار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: خلق سرمایه تنها از طریق انسان توسعه یافته حاصل می‌شود.
امیدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رویکردهای جدیدی را دنبال می‌کند، تاکید کرد: مدرسه باید محل مشق زندگی و آماده شدن برای فردا باشد.
وی گفت: آزمون‌های مختلف از دوره ابتدایی حذف شد و کتب غیر ضروری را نیز از مجموع آموزش و پرورش حذف خواهیم کرد تا رقابت‌ها از رقابت‌های فردی به گروهی تیدیل شوند.
امیدی خاطرنشان کرد: امید است این رویکردها در مجموعه آموزش و پرورش جاری و ساری شود.
امروز نماز جماعت شوق وصل در تمام مدارس استان و در شهرکرد نیز در دبیرستان حضرت معصومه (س) به امامت امام جمعه شهرکرد،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام اقامه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار