‌ مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری-‌ مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعه طرح توسعه باند 46 فرودگاه کشور توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال انجام است که فرودگاه شهرکرد نیز شامل این طرح است.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 29 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدرضا احمدیان با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که در زمینه‌های مطالعات کیفی پروژه‌های عمرانی، باند، فرودگاه، راه و ساختمان‌های تجاری و شخصی فعالیت می‌کند.
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در پروژه‌های عمرانی مقاومت مصالح، مطالعات اجرای مسیر و مکان اجرای پروژه‌ها، کنترل کیفی آسفالت، بتن، خاک و میلگرد در آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک بررسی می‌شود و ما در پروژه‌های عمرانی یکسری استاندارهای اجباری برای مصالح در نظر می‌گیریم.
وی با تأکید بر اینکه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی بایستی به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: اما امروز شاهدیم کسانی سراغ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای کنترل کیفیت مصالح می‌آیند که قصد اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ را دارند، درصورتیکه اگر تمامی ساختمان‌ها این استانداردها را رعایت کنند، در مواقع زلزله خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.
احمدیان از توسعه باند فرودگاه شهرکرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مطالعه طرح توسعه باند 46 فرودگاه کشور توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در  حال انجام است که فرودگاه شهرکرد نیز شامل این طرح است.
‌ مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: قبل از اجرای  پروژه‌های عمرانی این پروژه‌ها در آزمایشگاه شبیه‌سازی می‌شود و کیفیت مصالح و نحوه اجرای پروژه بر اساس میزان تحکم پروژه‌ در حالت‌های مختلف طراحی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار