تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرستان سامان از وارد شدن یکهزار و 650 میلیارد ریال خسارت ناشی از خشکسالی به باغات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 30 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- کمال اکبریان چالشتری تاکید کرد: از این مبلغ یکهزار و 500 میلیارد ریال در باغات گردو و 150میلیارد ریال در باغ های انگور، بادام و هلو به علت بارش تگرگ های بهاره خسارت وارد شده است.
وی گفت: امسال به طور میانگین 15 هزار اصله درخت گردوی 30 تا 50 ساله در 150 هکتار از باغات شهرستان سامان به علت خشکسالی و آبیاری نشدن درختان خشک شد.
اکبریان چالشتری به وجود 100 اصله درخت گردو در هر هکتار اشاره و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی ها و نبود بارش های موثر در پاییز و زمستان سال قبل، باید برای جلوگیری از بروز این میزان خسارت نسبت به آبیاری درختان در فصل زمستان اقدام می شد.
اقتصاد بسیاری خانوارهای سامان از محل درآمد باغات تامین می شود که اکنون با مشکلات زیادی همراه شده اند.
آب و هوای مناسب و معتدل، تفرجگاه پل زمانخان، وجود آسیاب های آبی در اطراف زاینده رود، باغات فراوان بادام و هلو، حاشیه زاینده رود با دهکده های توریستی اطراف و گذر بخشی رودخانه زاینده رود از دل آن سامان را نگین زیبایی های چهارمحال و بختیاری کرده است.
شهرستان سامان از مهمترین قطب های گردشگری استان با پذیرش سالانه دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی در 16 کیلومتری شهرکرد واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار