تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری از غربالگری شنوایی 9 هزار و 697 نوزاد تازه متولد شده طی سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 30 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان افزود: 94 درصد نوزادان تازه متولد شده به منظور پیشگیری از معلولیت شنوایی در بیمارستانها زیرپوشش طرح غربالگری قرار می گیرند.
به گفته وی، تعدادی از نوزادان در استان‌ های محل تولد غربالگری شنوایی می شوند که با احتساب این آمار بیش از 96 درصد کودکان استان زیرپوشش این طرح قرار دارند.
میرزایی با بیان اینکه طرح غربالگری شنوایی در 3 سطح توسط دستگاه‌های تخصصی اجرا می شود، افزود: سالانه 30 تا 35 نوزاد با اختلال شنوایی در استان متولد می شوند.
وی گفت: اینک 5 مرکز تخصصی غیردولتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.
میرزایی اظهار داشت: انجام معاینات دوره ای هر 6 ماه یکبار و تا سه سالگی برای نوزادانی که والدین شان فامیل هستند، نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا آمده اند، نوزادانی که در بدو تولد وزن کمی دارند و نوزادانی که دچار زردی و تحت درمان هستند، باید انجام شود.
وی گفت: نوزادانی که در بخش ICU بنا به هر دلیلی بستری هستند، نوزادانی که مشکل کبد و کلیه دارند، نوزادانی که در هنگام تولد دچار هایپواکسی (اکسیژن کم) شدند، نوزادانی که در چهره و جمجمه آنها اختلالات ظاهری (مالفورماسیون) وجود دارد و نوزادانی که داروهای خاصی دریافت می‌کنند، نوزادانی که شیمی درمانی می شوند، نوزادانی که اختلالات عصب شناختی (نرولوژیکی) دارند باید بصورت دوره ای غربالگری شنوایی شوند.
یکم تا هشتم مهرماه هفته جهانی ناشنوایی با شعار امسال 'زبان من را بشناس، تا در کنار هم بهتر زندگی کنیم' نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار