مشاور و مدرس دانشگاه مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- ایجاد فضای ایمن برای ابراز وجود کردن کودکان باعث می‌شود کودک این توان را داشته باشد که تحت تاثیر نفوذ و فشارهای جامعه قرار نگیرد.
کد خبر: ۶۶۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 01 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس در بعضی از نقاط شهر پس از تعطیلی مدارس شاهد تجمع دانش‌آموزان در خیابان‌ها و انجام حرکات و رفتارهای ناشایست از آن‌ها هستیم، این درحالی است که همین کودکان در زمان و مکانی دیگر چنین رفتارهایی ندارند.
زهرا عطایی با بیان اینکه شخصیت نوجوانان تغییر نمی‌کند، گفت: کودکی که مؤدب باشد وقتی در گروه همسالان قرار می‌گیرد همان رفتار را دارد و دوستانی را انتخاب می‌کند که وجه مشترک دارند.
مدرس و مشاور دانشگاه اظهار کرد: اگر کودکی دارای یک سری از ناهنجاری‌ها باشد و آن‌ رفتارها را بروز ندهد به این دلیل است که شاید شرایط برای او فراهم نیست و زمانی که در گروه همسالان قرار می‌گیرد بستر برای او فراهم می‌شود.
وی عنوان کرد: کودکان در سن خاصی نیاز به قهرمان‌طلبی دارند و نیاز دارند خود را نشان داده و مطرح کنند تا مورد توجه قرار گیرند.
عطایی با بیان اینکه انتخاب دوست و اینکه فرد در چه تیپ شخصیتی قرار بگیرد از جمله عوامل موثر در رفتار اوست، گفت: اگر نوجوان جزء آن دسته از افراد قرار بگیرد که هیجانات تکانشی زیادی دارد همان رفتار را پیدا می‌کند.
مدرس و مشاور دانشگاه ادامه داد: قرار گرفتن نوجوان در گروه‌های تکانشی باعث می‌شود فرد پرخاشگر و توهین‌کننده شود و رفتارها و حرف‌های رکیک از خود نشان دهد.
وی افزود: فردی که شخصیت نرمال دارد و متعادل باشد در گروه دوستانی قرار می‌گیرد که توان باز تعادل خود را دارد و نیاز به توجه را به شکل منطقی و معقول مطرح می‌کند.
عطایی مطرح کرد: تأثیر نفوذ و فشار اجتماعی و میل به همرنگ شدن با جماعت باعث می‌شود فرد رفتارهایی را انجام دهد که خوشایند گروه است.
مدرس و مشاور دانشگاه با بیان اینکه فرد برای ترد نشدن و حفظ خود در گروه مجبور به همسان‌سازی است، گفت: اگر نوجوان قوی و با اعتماد به‌نفس بالا باشد و خودپنداری مثبت داشته باشد نه تنها از گروه تأثیر نمی‌پذیرد بلکه تأثیر مثبت هم در گروه می‌گذارد.
وی ادامه داد: اعتماد به‌نفس و عزت نفس دادن به بچه‌ها از طریق توجه و محبت به آن‌ها و ایجاد فضای ایمن برای ابراز وجود کردن بچه‌ها باعث می‌شود بچه این توان را داشته باشد که تحت تاثیر نفوذ و فشارهای جامعه قرار نگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار