تابناک چهارمحال وبختیاری- تفاهم‌‌نامه همکاری مشترک دانشگاه شهرکرد و دانشگاه اکسترمادورا اسپانیا امضا شد.
کد خبر: ۶۶۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 08 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، به همت دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد و همکاری دکتر مهدی قاسمی ورنامخواستی عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری و تبادلات علمی مشترک بین دانشگاه شهرکرد و دانشگاه  اکسترمادورا (Extremadura) اسپانیا، به‌منظور توسعه تبادلات علمی - آموزشی و همکارهای پژوهشی، به‌صورت غیرحضوری به امضا دکتر سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد و پرفسور سگوندو پریز دوران) (Segundo piriz Duran  رییس دانشگاه اکسترمادورا (University of Extremadura)  رسید.
این تفاهم‌نامه با هدف تبادل علمی و آموزشی و توسعه همکاری پژوهشی درزمینه تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری همایش، کارگاه، کنفرانس مشترک، تسهیل روند اعطای فرصت‌های مطالعاتی و تبادل منابع کتابخانه‌ای، ظرفیت‌سازی علمی متقابل و... به امضا رسیده است.
از مهمترین دستاوردهای این تفاهم نامه  4 ساله تمرکز ویژه بر بحث تبادل دانشجو و راه‌اندازي دوره‌هاي دکترای مشترک ترددی( کوتوتل Cottotell) است.
 در قالب این تفاهم نامه دو دانشگاه می‌توانند در اجراي دوره­هاي مشترک بين ‌المللي و اولین دوره دکترای مشترک(Cottotell)  بین دانشگاه شهرکرد و یک دانشگاه اروپایی همکاری موفقیت آمیزی داشته باشند.
لازم به ذکر است، دکترای ترددی (Cottotell) دوره ای است که رساله دکترای آن در دو کشور تهیه می‌‌شود و دو استاد راهنما ایرانی‌ و خارجی بر آن نظارت دارند و دانشجو در دو دانشگاه ثبت نام  و رساله با قراردادی که به امضای دو دانشگاه می‌‌رسد، به طور رسمی‌ اجرایی می‌‌شود.
دانشگاه اکسترمادورا در سال 1973 تاسیس شده و یکی از دانشگاه های برتر کشور اسپانیا است. این دانشگاه 4 پردیس دانشگاهی دارد که هر پردیس، دانشکده‌های خاص خود از جمله علوم، فنی مهندسی، علوم اقتصادی، آموزش، پزشکی، حقوق، دامپزشکی، علوم ورزشی، آموزش معلمان، پرستاری و کاردرمانی، پلی تکنیک، فلسفه، کسب و کار و گردشگری  دارد و رشته‌های مختلف در آن تدریس می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار