تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 188 روستای استان نیازمند جابجایی بوده است، گفت: از این تعداد 85 روستا در قالب 55 نقطه جابجا شده و 35 روستای دیگر به منظور درجاسازی یا جابجایی نیازمند تعیین تکلیف شدن هستند که اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعات ابتدایی امکان سنجی این روستاها، حدودا 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده که این روستاها طی دو سال آتی از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.
کد خبر: ۶۶۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 08 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– سهراب رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به وجود 83 هزار و 320 واحد مسکن روستایی در استان، اظهار کرد: از این تعداد 40 هزار و 800 واحد معادل حدودا 50 درصد مقاوم‌سازی شده که بیشترین تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده در شهرستان بروجن با 82.3 درصد و کمترین در شهرستان لردگان با 36.4 درصد بوده است.
وی افزود: امسال 108 مورد تهیه و بازنگری طرح هادی با اعتبار دو میلیارد و 169 میلیون تومان در استان انجام شده و برای 98 روستا تهیه و بازنگری طرح هادی با اعتبار استانی هفت میلیارد و 730 میلیون تومان انجام خواهد شد.
رئیسی با اشاره به سهیمه شش میلیارد و 400 میلیون تومانی این اداره کل از محل قیر رایگان، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری جزء معدود استان‌هایی است که سهمیه قیر رایگان خود را دریافت کرده و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از فصل سرما 300 هزار متر مربع از سطوح معابر 40 روستای استان آسفالت شود.
وی با بیان اینکه مشارکت و همراهی مردم پایه کار در روستاها است، تصریح کرد: در حال حاضر طرح هادی برای 45 درصد از روستاهای استان انجام شده و این امر برای 55 درصد دیگر از روستاها باقی‌مانده است،
مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغ شده به استان در خصوص طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی سه هزار فقره تسهیلات با اعتبار حدودا 75 میلیارد تومان در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است، بیان کرد: تاکنون یک هزار و 455 فقره تسهیلات با اعتبار 36 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی گفت: امسال مجموع تسهیلات جذب شده برای تعمیر و احداث مسکن روستایی در استان، 455 فقره با اعتبار هفت میلیارد و 543 میلیون تومان بوده است.
رئیسی ادامه داد: مجموع اعتبارات عمرانی این اداره کل در سال جاری 25 میلیارد و 469 میلون تومان بوده است.
وی بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری یک میلیارد و 640 میلیون تومان سهمیه کمک بلاعوض از سوی این اداره کل اخذ شد که میزان پرداخت تسهیلات از یک تا هشت میلیون تومان خواهد بود.
رئیسی گفت: امسال ساخت 200 واحد مسکن جدید در استان با اعتبار 21 میلیارد تومان آغاز شده که تا نیمه دوم سال آتی به بهره‌برداری خواهند رسید و تحویل متقاضیان می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه 188 روستای استان نیازمند جابجایی بوده است، تصریح کرد: از این تعداد 85 روستا در قالب 55 نقطه جابجا شده و 35 روستای دیگر به منظور درجاسازی یا جابجایی نیازمند تعیین تکلیف شدن هستند که اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعات ابتدایی امکان سنجی این روستاها، حدودا 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده که این روستاها طی دو سال آتی از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.
رئیسی کلنگ‌زنی خانه جوان شهرکرد با اعتبار 2.5 میلیارد تومان و بهسازی شهرک منظریه با اعتبار حدودا 12 میلیارد تومان را از پروژه‌هایی دانست که بنیاد مسکن آمادگی خود را اعلام و در آن‌ها ورود پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ساخت سه مسجد باقی‌مانده در سایت‌های مسکن مهر شلمزار، فرادنبه و لردگان با اعتبار حدودا سه میلیارد تومان آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار