تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: 241 نفر در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند.
کد خبر: ۶۶۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 09 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری فرزاد رحیمی اظهار کرد: در مرحله استانی جشنواره‌ قصه‌گویی امسال 241 نفر از مراکز تحت پوشش کانون شرکت کردند.
وی ادامه داد: از این مجموع 136 قصه‌گو به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد نیز 77 نفر کودکان و نوجوانانی هستند که در مراکز کانون پرورش فکری یا مراکز فرهنگی کانون توانستند آموزشهای لازم را دریافت کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه این برنامه از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، عنوان داشت: در این جشنواره بخشی به قصه‌های 90 ثانیه‌ای‌ و بخشی به قصه‌گویی پدربزرگها و مادربزرگها اختصاص دارد. 4 نفر از پدربزرگها و مادربزرگها به مرحله استانی راه یافته‌اند و بقیه که 37 نفر هستند در برنامه‌های قصه‌گویی شرکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه بخش مقالات و نمایشگاه نیز در این هفته برگزار می‌شود، اضافه کرد: تئاتر کوچک از فعالیتهای جذاب برای کودکان است که هدف از اجرای آن بردن تئاتر به مناطق محروم و روستایی و حتی مناطق عشایری استان است. این تئاتر در بیمارستان برای کودکان مبتلا به سرطان نیز اجرا می‌شود. همچنین با توجه به اینکه اجرای تئاتر کوچک، تخصصی است از مجریان تخصصی کشوری در این برنامه استفاده می‌شود.
رحیمی افزود: در کنار این جشنواره برنامه‌های متنوعی نیز با همکاری دستگاههای عضو کمیته کودک و نوجوان استان به تدریج طی این هفته اجرا می‌شود. نشست‌هایی با اولیا داریم و برنامه‌هایی با خود کودکان که از حق و حقوق خود دفاع می‌کنند و توانمندی‌هایشان را بروز می‌دهند. یکی از اهداف ما در این هفته این است که  خانواده‌ها، اعضای انجمنهای اولیا و مربیان و افرادی که به نحوی در ارتباط با کودکان هستند را با حق و حقوق کودکان بیشتر آگاه کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به شهادت کودک 4 ساله در حادثه تروریستی اخیر گفت: در اتفاقات و به ویژه جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده یکی از گروه‌هایی که بیشترین آسیب را دیده کودکان بودند،معمولا کودکان به واسطه حساسیت دوره سنی‌شان و شرایط خاصی که دارند متاثر از مسائل طبیعی، اجتماعی و مسائل مرتبط با حوزه سلامتی و .. هستند. بعد از جنگ جهانی دوم با توجه به آسیب‌های زیادی که دیدند سازمان ملل، سازمانی را با عنوان یونیسف در درون خود تشکیل داد و این سازمان را مأمور کرد که به مسائل کودکان بیشتر توجه کند.تصمیم خوبی که در این سازمان گرفته شد این بود که روزی را به عنوان روز جهانی کودک نامگذاری کردند و کشورها را متعهد کردند که پیمان‌نامه‌ایبا نام پیمان‌نامه «حقوق کودکان»که یکی از قویترین پیمان‌نامه‌های جهان است امضا کنند و به آن متعهد شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار