تابناک چهارمحال وبختیاری- در سال1395 تعداد دفترچه های درمانی تامین اجتماعی 187هزار بوده است که این تعداد در سال 1396 به 257 هزار دفترچه درمانی رسیده است که رشدی معادل 37 درصد داشته است.
کد خبر: ۶۶۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 09 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری ،مدیر کل تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: ارائه خدمات درمانی از جمله حمایتها  و تعهداتی  است که به لحاظ ارتباط با سلامت بیمه شدگان و خانواده آنان و استمرار آن در طول مدت بیمه بودن هر فرد، از اهمیت بسیاری هم برای بیمه شدگان و هم برای سازمان تأمین اجتماعی برخوردار است.
غلامرضا محمدی افزود: خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی از طریق دفترچه های خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان و افراد تحت تکفل آنان ارائه می شود. بیمه شده و افراد خانواده وی، با این دفترچه ها می توانند به مراکز درمانی و بیمارستانی اختصاصی سازمان تامین اجتماعی و به طور رایگان از خدمات درمانی استفاده کنند.
محمدی  حفظ و نگهداری از دفترچه های درمانی بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: هر یک از بیمه شدگان تأمین اجتماعی باید در حفظ و نگهداری دفترچه های درمانی خود که اعتبار هر برگ از آنها از محل حق بیمه پرداختی خود آنان و سایر بیمه شدگان تأمین می شود، دقت کنند. همچنین باید در مورد اعتبار دفترچه های بیمه خود حساس باشند و برای تمدید اعتبار این دفترچه ها به موقع اقدام کنند تا در موقع نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی دچار مشکل نشوند.
 وی با اشاره به  مشمولین استفاده از حمایت های درمانی تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: بیمه شدگان اصلی شاغل در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی، بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری تحت پوشش تأمین اجتماعی، همسر بیمه شده یا مستمری بگیر تأمین اجتماعی، پدر و مادر تحت تکفل بیمه شده، فرزندان پسر بیمه شدگان و مستمری بگیران تا سن19سالگی یا تا پایان دوران تحصیل، فرزندان دختر بیمه شدگان و مستمری بگیران تا قبل از ازدواج و اشتغال و کارگران مشمول بیمه اجباری کارگران ساختمانی (در صورت بروز حوادث ناشی از کار) میتوانند از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده نمایند.
محمدی ارائه خدمات الکترونیک در حوزه دفترچه های درمانی را یادآور شد و گفت:  از سال گذشته  در تمامی مراکز ملکی تامین اجتماعی به شکل الکترونیک خدمات درمانی ارائه شده و دفترچه‌های کاغذی از این فرآیند حذف شده است و در آینده نیز در مراکز طرف قرار داد روند حذف دفتر چه های ادامه پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار