ناظر جشنواره قصه‌گویی استان:
ناظر جشنواره قصه‌گویی استان گفت: در قصه‌گویی باید نیاز و ذائقه مخاطب را بشناسیم.
کد خبر: ۶۶۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 10 October 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان: مامک یحیی‌پور ناظر جشنواره قصه‌گویی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در تمام فعالیتها شناخت نیاز مخاطب امروز می‌تواند در برنامه‌ریزی و رشد فعالیتها تاثیر زیادی داشته باشد.
وی بیان داشت: قصه‌گو باید متناسب با ویژگی و نیاز مخاطب قصه خود را انتخاب کند و همچنین بتواند ذائقه مخاطب را به سطح مناسبی برساند. ‌
ناظر جشنواره قصه‌گویی استان عنوان کرد: قصه‌ها را حوادث و ماجراها می‌سازند، ماجراهایی که می‌توانند تجربه زندگی تمام انسانها باشند. قصه‌گویی تمرینی است برای زندگی کردن که می‌تواند مهره اتصالی برای نسلها و انتقال فرهنگها و دانسته‌ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در دنیای امروز استفاده از این ابزار تربیتی ضرورت بیشتری دارد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مأمن مناسبی برای رشد و توسعه این فعالیت در کشور است.
یحیی‌پور با اشاره به اینکه قصه‌ به صورت غیرمستقیم زندگی را تعریف می‌کند، افزود: قصه‌گویی نقش تربیتی دارد و قصه زندگی کردن را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد.
ناظر جشنواره قصه‌گویی استان خاطرنشان کرد: بیشتر کشورها با وجود تفاوتهای فرهنگی، قصه‌های شبیه به هم دارند، قصه می‌تواند ماجرای تمام انسانها و سرزمینها باشد و تنها متعلق به یک سرزمین نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار