مدیرعامل آبفار چهارمحال و بختیای
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص بهره مندی روستاییان استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به 76.8 درصد رسیده است.
کد خبر: ۶۶۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 13 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- تورج احمدپور افزود: بر همین اساس هم اینک بیش از 250 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.
وی ادامه داد: طبق آخرین آمارها، دسترسی روستاهای استان به آب آشامیدنی سالم از میانگین کشوری که 74 درصد می باشد، بالاتر است.
احمدپور، از بهره مندی 220 روستای استان از آب لوله کشی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تا سال 92 حدود 220 روستای استان آبرسانی سیار می شد، اما این تعداد در دولت یازدهم و دوازدهم به 50 روستا کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری به اجرای 16 مجتمع آبرسانی در روستاهای استان طی 5 سال اخیر اشاره کرد و افزود: از این تعداد 12 مجتمع بطور کامل بهره برداری شده است و مابقی طرح ها در حال اجرا است.
احمدپور، خشک شدن چاه های تامین آب را مهمترین چالش این حوزه دانست و تصریح کرد: تابستان امسال 20 حلقه چاه تامین کننده آب روستاییان استان خشک شد و همین موضوع آبرسانی به این مناطق را با مشکلاتی همراه کرد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش این آبفار استان رفع مشکل روستاهایی است که با تنش آبی مواجه اند و تامین آب پایدار از رودخانه های استان با جدیت در حال پیگیری است.
از 754 روستای بالای 20 خانوار چهارمحال و بختیاری، 463 روستا زیرپوشش صدور قبض آب است و بیش از 600 روستا نیز از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار