مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور از امروز 21 مهرماه طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 190 روستای استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 13 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سهراب رئیسی با اشاره به فقدان آمار تخصصی و رسمی در حوزه مسکن روستایی کشور، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1382 اقدام به تعریف و اجرای طرحی با عنوان طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی کرد، این طرح با هدف به‌روزرسانی و تکرار آن در فواصل زمانی 5 ساله در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح امسال در 190 روستای استان و 4 هزار و 834 واحد مسکونی روستایی شامل 11 روستا در شهرکرد، 11 روستا در بروجن، 11 روستا در فارسان، 22 روستا در اردل، 41 روستا در کوهرنگ، 15 روستا در کیار، 12 روستا در سامان، 8 روستا در بن و 60 روستا در شهرستان لردگان به مدت یک ماه اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتدا تاکنون منجر به مقاوم‌سازی بیش از یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی شده است، اضافه کرد: براساس هدف‌گذاری در طرح جامع مسکن روستایی کشور 2 میلیون واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار گرفته شده است.
وی گفت: هدف از برگزاری این طرح شناخت برخی از ویژگی‌های مرتبط با مسکن در آبادی‌های کشور و هریک از استان‌ها، شناخت ویژگی‌های کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور به تفکیک استان و شهرستان و شناخت ویژگی‌های کمی و کیفی واحدهای مسکونی تحت پوشش طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان‌های کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار