تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بهترین راهکار رشد و توسعه و پیشرفت کشور در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۶۶۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 18 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– اقبال عباسی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: علت غیبت دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به صورت کتبی ارائه شود.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان علت برقرار نکردن جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را به تعداد و به موقع توضیح دهد.
عباسی با بیان اینکه باید کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فعال‌تر از گذشته باشد، ادامه داد: کم و کیف اجرای پروژه‌ها رصد شود که مشخص شود آیا قراردادها منعقد شده یا خیر.
وی تصریح کرد: بایستی پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود تا با اعتبارات این بخش انجام شود زیرا پروژه‌ها با اعتبار دولتی به آسانی و بزودی انجام نمی‌شود لذا بایستی کارگروه‌های 13 گانه فعال شود که با این رویکرد نتیجه خواهیم گرفت.
عباسی ادامه داد: پیمانکاران برای مطالبات گذشته خود به دلیل گرانی وسایل مورد نیاز، میان 20 تا 50 درصد تعدیل می‌گیرند پس نباید پروژه‌ها تعطیل شود و اگر پیمانکاری پروژه‌ای را تعطیل کرد باید این پیمانکار توسط دستگاه‌های اجرایی تغییر کند.
وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار رشد و توسعه و پیشرفت کشور در واگذاری پرو ژه‌ها به بخش خصوصی است، تاکید کرد: یکی از امتیازات مهم برای ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال جاری استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها است.
عباسی با اشاره به اینکه فرمانداران در شهرستان‌های مختلف به شناسایی پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی کمک کنند، اضافه کرد: برگزاری همایش برای واگذاری پروژه‌ها و تشریح آنان از اقداماتی است که باید انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند دانشگاه علوم پزشکی، امور آب و اداره‌کل راه و شهرسازی در شناسایی پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی فعال‌تر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار