تابناک چهارمحال وبختیاری- یکی از مخترعان بین المللی ایران پیشنهاد داد؛ به جای تضمین وثیقه ملکی برای پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، تولیدات آنها به عنوان تضمین و وثیقه بانکی پذیرفته شود.
کد خبر: ۶۷۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 21 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- رسول نوروزیان قهفرخی به دیدار نخبگان کشور با مقام معظم رهبری در بیستم و پنجم مهرماه جاری اشاره کرد و افزود: با اجرای درست این مدل حمایتی، دیگر نیازی نیست مدیران نخبه شرکت های دانش بنیان جهت تامین وثیقه و ضمانت نامه های سنگین برای صندوق های فناور و دانش بنیان که رسالت حمایتی ویژه از طرح های کلان ملی و فناور را دارند، اقدام کنند.
این مجری طرحهای فناور ملی کارآفرین با اشاره به رهمنون های گره گشای مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کرد: با این اقدام می توان گره بزرگی را از توسعه و رونق بخشیدن به شرکت های دانش بنیان و فناور با تخصیص درست اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های VC علمی برداشت.
نوروزیان تصریح کرد: در این روش مخترعان و مدیران شرکت های دانش بنیان به جای اتلاف وقت برای تامین وثیقه و ضمانت ملکی، تمرکز بیشتری بر روی تولید و افزایش کارآمدی خود خواهند داشت.
به گفته وی، تضمین های لازم برای دریافت وام و تسهیلات شرکت های دانش بنیان می تواند به جای اسناد ملکی، به تضمین خرید کالا از سوی دستگاه های اجرایی دولت با نظارت معاونت علمی و فناوری تبدیل شود.
نوروزیان اظهار داشت: با اجرای درست این طرح، رونق تولید ملی و فروش کالای های با کیفیت بالا از سوی شرکت های دانش بنیان را شاهد خواهیم بود و از سویی به پایداری اشتغال در این شرکتها کمک خواهد کرد.
مخترع منتخب جهانی «فیلتر هوشمند نانو تیوب کربنی جاذب آلاینده های هیدروکربنی و سمی محیط زیست» ادامه داد: دولت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، با الگو قرار دادن خرید تصمینی کالا از شرکت های دانش بنیان باعث حمایت از بخش خصوصی می شود.
وی پیشنهاد داد؛ ضمانت نامه بانکی برای اخذ تسهیلات جای خود را به ضمانت تحویل و خرید تضمینی کالای بخش دولتی شرکت های دانش بنیان بدهد و این جایگزینی می تواند برای مدت 5 سال باشد.
نوروزیان خاطرنشان کرد: با این روش ریسک فروش و بازپرداخت اقساط تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان کاهش می یابد و صندوق های VC نیز بهتر می توانند به رسالت خود عمل کنند.
نوروزیان قهفرخی مخترع ١٨ طرح برجسته صنعتی، نظامی و زیست محیطی در طول ٢٠ سال گذشته بوده است و پس از 5 سال تلاش مستمر علمی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران رییس جمهوری در سال ٢٠١٦ موفق به ثبت اختراع در اداره ثبت اختراعات آمریکا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار