مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری عدم تجمیع بیمه‌ها و نداشتن منابع پایدار مالی را از مهم‌ترین چالش‌های بیمه عنوان کرد.
کد خبر: ۶۷۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 21 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد، صفر فرامرزی در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته بیمه سلامت با اشاره به شاخصه‌های ارزیابی بیمه کارآمد در کشور، گفت: بیمه‌ای که بتواند حفاظت مالی و خرید ریسک را به نحو احسن انجام دهد در مواقع بحرانی کارآمد و اثربخش است.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پرداخت معوقات مراکز ارائه‌دهنده خدمات پزشکی از چالش‌های بیمه سلامت در گذشته بود، ادامه داد: خوشبختانه امروز پرداختی‌ها به موسسات دولتی و خصوصی به‌روز انجام می‌شود و در سطح 1، پرداختی بیمار زیر پنج درصد است.
وی افزود: بدهی بیمه سلامت در سال 96 به دانشگاه علوم پزشکی حدود 120 میلیاردتومان بود که اکنون این عدد به 36 میلیارد تومان رسیده است و همچنین بیمه سلامت هیچ‌گونه بدهی به مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات پزشکی ندارد و بدهی به دانشگاه علوم پزشکی تاکنون هیچ‌گونه خللی در ارائه  خدمات درمانی ایجاد نکرده است.
فرامرزی عدم تجمیع بیمه‌ها و نداشتن منابع پایدار مالی را از مهم‌ترین چالش‌های بیمه عنوان و خاطرنشان کرد: لایحه ایجاد یک صندوق واحد برای بیمه‌ها و تجمیع بیمه‌ها در مجلس مطرح شد، اما متأسفانه این طرح علیرغم پیگیری‌ها و تأکید قانون برنامه پنجم بر این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس نرسید.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر تجمیع بیمه‌ها و منابع مالی پایدار برای بیمه‌ها وجود نداشته باشد موجب هدر رفت منابع می‌شود و همچنین هم‌پوشانی بیمه نیز محقق نمی‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه بیمه سلامت در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری 231 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: درآمد بیمه سلامت تنها 40 میلیارد تومان بوده است و به‌علت کمبود منابع مالی نتوانستیم با تعدادی از مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی خصوصی قرارداد منعقد کنیم، اما استاندار قول تأمین هزینه قرارداد برخی از این مؤسسات را داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار