تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نماد در 144 مدرسه در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.
کد خبر: ۶۷۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 25 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محسن محمودی اظهار کرد: امسال طرح نماد( نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) در شهرستان سامان و منطقه لاران و براساس مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در فاز نخست در حال اجرا است.
وی افزود: این طرح در تمام مدارس منطقه لاران شامل 58 مدرسه و تمام مدارس شهرستان سامان شامل 74 مدرسه با آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور اجرا شده است و تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.
محمودی با بیان اینکه 11 هزار و 647 دانش‌آموز در فاز نخست اجرای طرح نماد در سال تحصیلی جاری پایش و غربالگری می‌شوند، تاکید کرد: از این تعداد 5983 دانش‌‌آموز در شهرستان سامان و 5664 دانش‌آموز در منطقه لاران هستند.
وی تصریح کرد: تعداد 800 معلم در شهرستان سامان و 600 معلم در منطقه لاران آموزش‌های لازم برای اجرای طرح نماد در فاز نخست را در قالب دوره های ضمن خدمت خواهند دید.
محمودی بیان کرد: طرح نماد سال گذشته در 12 مدرسه شامل شش مدرسه در ناحیه یک و شش مدرسه در منطقه لاران اجرا شد و امسال در همین مدارس فاز دوم طرح با حضور 190 معلم آموزش دیده و ۱۸۹۴ دانش آموز در حال اجرا است.
محمودی ادامه داد: از اهدف اصلی اجرای طرح نماد غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه، ارائه آموزش‌های ارتقایی به دانش‌آموزان، والدین و معلمان و ارائه خدمات مشاوره‌ای و حمایتی از طریق 12 دستگاه عضو ائتلاف اعم از معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری،سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی(ره)،اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی،ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و... است.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تمام دانش‌آموزان از طریق ارائه پرسشنامه، غربالگری می‌شوند و اگر دانش‌آموزان دارای نشانگان رفتاری پرخطر باشند، مشخص خواهد شد که این فرد لازم‌التوجه است و بایستی خدمات مشاوره‌ای و حمایتی دریافت کند و در صورت نیاز به دستگاه‌های اجرایی متولی امر جهت پیشگیری و درمان معرفی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار