تابناک چهارمحال وبختیاری- مسیر نجف تا کربلا را می توان در سالروز اربعین سید و سالار شهیدان به عنوان نقطه طلایی وحدت اسلامی تلقی کرد.
کد خبر: ۶۷۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 29 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- در این مسیر زائران حسینی از کشورهای مختلف با یکدیگر قدم به قدم حرکت می کنند تا در نهایت به کربلای معلا برسند و در این هم قدمی به همدلی می رسند.
در این مسیر موکب داران در تلاش برای خدمت رسانی به جریان زنده «زوار الحسین» هستند و هر خادمی در راستای خدمت به زائران سید و سالار شهیدان از دیگری پیشی می گیرد.
حضور میلیونی زائران حسینی در پیاده روی اربعین شهادت امام حسین (ع) یک حرکت عظیم است و در این حرکت میلیونی، همه افراد شرکت کننده به عشق زیارت همقدم می شوند.
احساس همبستگی جمعی ، یکی از مهمترین مولفه ها و ویژگی ها پیاده روی اربعین حسینی است و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در این مسیر استوار و همدل گام بر می دارند.
یکی از ویژگی های پیاده روی اربعین حسینی ، بُعد فرهنگی آن است که همه افراد به سمت یک هدف پیش می روند و ممکن است کسانی آهسته و عده ای تندتر گام بردارند اما همه افراد به یک سو در حرکت هستند.
بیشتر موکب های عزاداری اگر چه از ابتدا تا انتهای مسیر و عمود به عمود به استقبال از زائران می روند و از آنها پذیرایی می کنند، اما مهمترین مساله در این استقبال، نگاه فرهنگی به زیارت زائران است.
هر موکب برای خود یک قرارگاه فرهنگی است ، که موکب داران از پیر و جوان بی هیچ چشمداشتی خدمت رسانی می کنند و این احساس همبستگی در هیچ نقطه ای از جهان تا این اندازه وجود ندارد.
دبیر مجمع عالی کانون های فرهنگی تبلیغی کشور گفت: نخستین موکب کانون های فرهنگی تبلیغی کشور در کربلا همزمان با ایام اربعین امسال برپا شد.
جواد محمودی در سفر به شهرکرد افزود: نخستین موکب مجمع عالی کانون های فرهنگی تبلیغی کشور به همت اعضای کانون های فرهنگی، تبلیغی با عنوان «موکب بین المللی ناصرین» امسال همزمان با ایام اربعین حسینی در کشور عراق برپا شده است.
وی افزود: این موکب از 30 مهر تا 9 آبان 97 در دو بخش کودک و نوجوان و برزگسالان ویژه ی خواهران و برادران به صورت مجزا و در فضایی 3هزار متر مربعی برپاست.
محمودی، با اشاره به اینکه علاوه بر اسکان و پذیرایی، برنامه های فرهنگی مختلفی برای زائرین تدارک دیده شده است، ادامه داد: سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشاء ، اجرای برنامه های آموزشی برای کودکان و نوجوانان، پاسخ به شبهات، استفاده از متخصصین مسلط به زبان های اردو، عربی، انگلیسی و فرانسه و برگزاری نمایشگاه و برنامه های متنوع دیگر از جمله فعالیت های این موکب در ایام اربعین است.
دبیر مجمع عالی کانون های فرهنگی، تبلیغی کشور بیان کرد: این موکب در شهر کربلا و در فاصله یکهزار متری از حرم به پا شد.
امسال 10 هزار نفر از چهارمحال و بختیاری زائر حماسه پیاده روی اربعین حسینی شدند.
پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان همه ساله در آستانه فرارسیدن سالروز اربعین شهادت امام حسین(ع) از مسیر نجف تا کربلا به طول 300کیلومتر برگزار می شود و موکب داران در این مسیر به زائران خدمت رسانی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار