تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 465 عنوان کتاب در قالب 93 نشست کتابخوان مدرسه ای با همت کتابداران در مدارس استان اجرا شده است.
کد خبر: ۶۷۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 04 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد خلیل مقدم افزود: به اشتراک گذاری 465 عنوان کتاب بین دانش آموزان در قالب برگزاری 93 نشست کتاب‌خوان مدرسه ای، اجرای 114 نشست جمع خوانی کتاب در مدارس، برگزاری 55 مسابقه مکتوب کتابخوانی، اجرای 85 نشست قصه گویی از اقدامات انجام شده کتابخانه ها در مدارس استان از ابتدای امسال تاکنون بوده است.
خلیل مقدم، تلاش برای تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان با بهره گیری از بازی های بومی و محلی را از جمله اقدامات خلاقانه این اداره کل جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
وی گفت: کتابداران با بهره گیری از کتاب های تاریخ استان تلاش دارند تا با احیای بازی های بومی استان، نشاط و شادابی و فرهنگ کتابخوانی را در بین کودکان تقویت کنند.
خلیل مقدم ادامه داد: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بسیاری از این بازی ها در فضای مداس و در فضای پیش بینی شده در کتابخانه های استان به کودکان و دانش آموزان آموزش داده شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: حضور کتابداران در صف صبحگاه مدارس و معرفی فعالیتها و خدمات کتابخانه ها، اجرای اردوهای دانش آموزی در کتابخانه های عمومی، آموزش مرجع شناسی، تهیه نشریه دیواری، برگزاری دوره آموزشی از قبیل داستان نویسی، خوشنویسی، نقاشی، کاردستی و آموزش رایانه ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای انس هرچه بیشتر دانش آموزان با کتابخانه بوده است.
40 باب از 52 باب کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری دارای بخش مستقل کودک و سایر کتابخانه ها دارای بخش جنبی کودک هستند.
نیمی از 38 هزار عضو فعال کتابخانه های عمومی استان را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.
چهارمحال و بختیاری نزدیک به 190هزار دانش آموز در 9 شهرستان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار