تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری در مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 06 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهنام اسماعیلی با اشاره به وجود کم‌خونی ناشی از فقر آهن در دختران در سن بلوغ، اظهار کرد: به منظور رفع این مشکل طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم در سطح استان اجرا خواهد شد.
وی افزود: با اجرای این طرح، قرص آهن میان 36 هزار دانش‌آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم توزیع می‌شود.
اسماعیلی تصریح کرد: در طول سال تحصیلی 16 قرص آهن برای مصرف در 16 هفته پیش‌بینی شده است و تحویل مدارس می‌شود که این قرص‌ها هفته‌ای یک مرتبه به یک دانش‌آموز داده خواهد شد.
وی تاکید کرد: در طی چند سال اخیر با اجرای طرح آهن‌یاری کم‌خونی میان دانش‌آموزان کاهش یافته است.
اسماعیلی در ادامه از اجرای طرح مکمل یاری در مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم استان خبر داد و گفت: به دلیل مصرف کم لبنیات و عدم جذب ویتامین D و اینکه دختران کمتر در مجاورت نور خورشید هستند، به منظور پیشگیری از پوکی استخوان و برای جبران کمبود ویتامین D، طرح مکمل یاری با ویتامین D در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: 9 عدد قرص ویتامین D در طول سال تحصیلی به صورت ماهانه یک عدد، میان دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم دختر در استان توزیع می‌شود.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: طرح آهن‌یاری و طرح مکمل یاری در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه استان از آذر ماه اجرا سال جاری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار