در همایش یاوران وقف مطرح شد
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کم‌رنگ شدن وقف در استان گفت: باید تلاش کنیم تا حداقل قسمت کوچکی از دارایی‌های خود را وقف کنیم.
کد خبر: ۶۷۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 13 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- همایش یاوران وقف در چهارمحال و بختیاری برگزار شد و در این همایش که با حضور مسؤولان استانی برگزار شد از واقفان نمونه در استان تجلیل شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در این همایش وجود بقاع متبرکه امام‌زادگان در جای‌جای کشور را عنایتی از سوی پروردگار برای مردمی که محب اهل بیت (ع) هستند، دانست و گفت: این بقاع حتی در دور دست‌ترین مکان‌های کشور واقع شده و همچون شمع باعث روشنایی مردم می‌شوند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بقاع متبرکه و امام‌زادگان نیازی به سند ندارند و در واقع سند این بزرگواران وجود خودشان است، افزود: به‌عنوان مؤمن دو وظیفه داریم و دو راه را باید طی کنیم تا رستگار شویم، ابتدا محبت خاندان اهل بیت (ع) و دیگری انجام وظایف ایمانی است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌هایی که می‌توان به واسطه آن محبت خاندان اهل بیت (ع) را تقویت کرد ارج نهادن به امام‌زادگان است، عنوان کرد: مردم باید آگاه باشند پولی که در ضریح امام‌زاده‌ای ریخته می‌شود صرف همان بقعه و هزینه عمران و آبادانی همان جا می‌شود.
نکونام در ادامه خاطرنشان کرد: اگر اعتماد عمومی مردم جلب شود آنگاه برای توسعه زیرساخت‌های بقاع متبرکه و امام‌زادگان نیاز به کمک‌های بیشتری نیست.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هر چقدر در حوزه امام‌زادگان کار شود به تقویت ایمان مردم، کوتاه شدن دست بیگانگان از فرهنگ و اعتقادات مردم و... کمک می‌شود، در زمینه بقاع متبرکه دعواها و کشمکش‌ها را کنار بگذاریم.
وی به کم‌رنگ شدن وقف در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: آثار و برکات وقف بسیار زیاد است و در استان‌هایی که وقف زیاد است حوزه‌های علمیه، کارهای فرهنگی و... به بهترین و آبرومندانه‌ترین حالت ممکن اداره می‌شوند بنابراین تلاش کنیم قسمت کوچکی از دارایی‌های خود را وقف کنیم.
در ادامه همایش یاوران وقف چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام حسن امیری گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه خادم بقاع متبرکه، واقفان و مردم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمیته بهره‌وری در راستای بررسی مشکلات و عمران بقاع متبرکه استان تشکیل شد، افزود: بسیج همگانی باید در راستای ارتقا و ساخت زیرساخت‌های بقاع متبرکه و امام‌زادگان شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه طرح‌های جامع بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری بازنگری شد، ادامه داد: بخش عمده‌ای از بدهی‌های بقاع متبرکه پرداخت شده است اما بخش خصوصی و خیران باید در بحث بقاع متبرکه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
امیری با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مراکز فرهنگی در بقاع متبرکه اولین کاری است که هیأت امنا باید انجام دهند، عنوان کرد: توسعه زیرساخت بقاع متبرکه مناطق محروم در دستورکار قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان آب و هوای خوبی دارد اما زیرساخت‌های بقاع متبرکه  امام‌زادگان مناسب نیست که نمی‌تواند پاسخگو نیاز گردشگران باشد.
وی به یک هزار و 820 رقبه انتفاعی، یک هزار و 428 رقبه منفعتی، 3 هزار و 258 رقبه متصرفی، یک هزار و 523 رقبه سنددار شده و یک هزار و 900 سنددار نشده در چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: در بحث موقوفات شفاف‌سازی مالی مهم و در اولویت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار